MfD: Nezaměstnaní si teď můžou vybírat z rekordního počtu volných míst

Mladá fronta Dnes se kromě jiného zabývá tématem nezaměstnanosti. Běžné účetnictví dělá stranám problém, konstatují Hospodářské noviny. Sportovci jsou v reklamě atraktivní, ale podle Lidových novin také dost rizikoví. Právo informuje o tom, že mák setý znali už lidé, kteří na území dnešní České republiky žili 800 let před naším letopočtem.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

domácí tisk

domácí tisk | Foto: Marián Vojtek

Tolik volných pracovních míst jako teď v Česku ještě nikdy nebylo, píše Mladá fronta Dnes. Firmy hledají rekordních 107 709 zaměstnanců. A shánějí je jen velmi těžce, přestože bez práce je celkem 430 tisíc lidí.

V čem je problém? Zčásti ve výši sociálních dávek, které lidi nemotivují k tomu, aby šli pracovat. A pak také v tom, že lidé, kteří hledají uplatnění, shánějí úplně něco jiného, než jim úřady nabízejí.

Jinak řečeno, propuštěný výrobce hudebních nástrojů ze Sokolovska jen stěží odejde dělat svářeče na severní Moravu. Firmy shánějí zaměstnance s praxí, odbornými znalostmi a znalostmi cizích jazyků. A takoví lidé se podle nich téměř najít nedají.

Na dno si sáhli například investoři, kteří zaplavili Prahu a okolí administrativními a logistickými centry. Sehnat účetní, dispečery, nebo kvalifikované dělníky je dost těžké, píše Mladá fronta Dnes.

Kdyby živnostník podával daňové přiznání tak, jako některé parlamentní strany odevzdaly své výroční finanční zprávy za loňský rok, měl by problém a čekala by ho pokuta. Hospodářské noviny porovnávaly účetní zprávy všech politických stran a hnutí v zemi, které musely partaje odevzdat do konce minulého měsíce.

Například Strana zelených nepřiznala dary za více než dvě stě tisíc korun, komunisté dary podkládají pro zákon bezcennými neověřenými kopiemi smluv a lidovcům nesedí sumy v řádech několika nul. Rozporů je v účetních materiálech podle Hospodářských novin víc než dost.

Nikoho nepřekvapí, když reklama sáhne po sportovci. Jak píší Lidové noviny, vítězové významných turnajů a olympijští borci evokují úspěch, pevnou vůli i zdravý životní styl.

Ale firmy by neměly zapomínat ani na druhou stránku tohoto typu reklamy: Sportovní život často přináší vyhrocené konflikty a sportovním hvězdám se proto častěji než jiným stává to, že si pošramotí image.

Aktuálním příkladem může být podle Lidových novin mistr českých fotbalových uliček Tomáš Rosický. Jeho hladce oholená tvář se začátkem roku stala symbolem holicích strojků. Reklamní smlouva začala platit krátce před tím, než přišel skandál s divokým večírkem fotbalové reprezentace.

Zadavatelé reklamy musejí počítat i s klesající výkonností sportovců. Podle odborníků se u sportovců projevuje v době menších úspěchů dokonce radikálnější propad síly jejich značky.

Naprosto nejoblíbenější sportovní celebritou byla loni Kateřina Neumannová. Mezi sportovci s ní snesou srovnání jen jména Roman Šebrle a Jaromír Jágr. Ten se ale podle Lidových novin v české reklamě moc nevyskytuje.

A na závěr zajímavost ze stránek deníku Právo: Mák setý, dodnes pěstovanou plodinu a surovinu pro výrobu opiátů, znali už lidé, kteří na území dnešní České republiky žili 800 let před naším letopočtem. S touto novinkou přišli archeologové ze Západočeského institutu pro ochranu a dokumentaci památek.

V Ostrově na Tachovsku totiž našli při průzkumu pravěké lokality zuhelnatělé zrnko máku datované do pozdní doby bronzové. Archeologové svým objevem dokázali, že naši dávní předci znali mák mnohem dřív, než se původně předpokládalo. Zatím ale není jasné, jestli ho jedli, lisovali z něj olej, nebo vyráběli opiáty - doplňuje Právo.

Naděžda Hávová, Marián Vojtek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme