MfD: Sdružení Ivana Langera odtajnilo dárce

Sdružení Cevro, kterému předsedá Ivan Langer, odtajnilo sponzory, uvádí titulní strana Mladé fronty Dnes. Ukazuje se, že aktivity ministra vnitra podporuje podnikatelská elita z Česka. Vzdělávacímu sdružení přispěly firmy oceláře Tomáše Chrenka, finančníka Petra Kellnera a naftaře Karla Komárka. Každá ze jmenovaných společností přispěla dvěma milióny korun. Ministrovo jméno má podle ředitele sdružení Cevro Ladislava Mrklase jen symbolickou hodnotu. Sám Langer ale přiznává, že většinu sponzorů přesvědčil sám, píše Mladá fronta Dnes.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

domácí tisk

domácí tisk | Foto: Marián Vojtek

Občanské sdružení se zveřejněním sponzorů otálelo, připomíná Mladá fronta Dnes. Podobně jako Sdružení Zuzany Paroubkové, podotýká list a uvádí: Občanské sdružení Cevro (Celoživotní vzdělávání a rozvoj osobnosti) si klade za cíl "prolamovat bariéry" mezi politickou a podnikatelskou sférou. Vzniklo před osmi lety, aby vzdělávalo členy ODS. Před rokem institut založil vlastní vysokou školu.

Lidové noviny přicházejí s informací, že na tři sta tisíc rodin s malými dětmi zápasí s formuláři kvůli příspěvkům na dítě. Každý, kdo chce příští rok pobírat rodičovský příspěvek, musí vyplnit čtyři formuláře. Jako návod jim k tomu slouží třístránkový dopis ministra práce a sociálních věcí. Podle žadatelů i úředníků, které Lidové noviny citují, je ale obé příliš složité.

Podle Lidových novin se ukazuje, že odevzdat listiny bez osobní konzultace s úředníky - například poštou - je velmi riskantní. Ze zkušeností odboru státní sociální podpory v Praze 8 vyplývá, že řada lidí "něco špatně zaškrtla". Složitost formuláře ilustruje i název jednoho z nich: "Potvrzení o nároku na dávky ovlivňující nárok a výši rodičovského příspěvku". A proč nelze vše vyřídit formulářem jediným? Lidové noviny mají vysvětlení: Jednoduše to proběhnout nemůže. Co by pak dělaly kavalérie úředníků...

Právo upozorňuje, že mrtvých a zraněných obětí dopravních nehod přibývá. A to i přes zákon o provozu na silničních komunikacích, který platí od loňského července. Legislativa dala nové pravomoci městské policii. Ta jich využívá, ale bezpečnosti na silnicích to nepomáhá. Mrtvých a těžce zraněných přibývá. Jak je to možné? Strážníci se podle Práva totiž zaměřují na méně závažné prohřešky, třeba na svícení, - místo aby se věnovali přestupkům, které k vážným nehodám vedou, jako je například předjíždění.

S takovým názorem ale městská policie nesouhlasí. Problémem podle ní je, že lidé nerespektují pravidla silničního provozu. Není to tedy o strážnících, ale o morálce lidí. A jen pro ilustraci. Za první pololetí roku 2007, kdy neplatila přísnější pravidla, zemřelo na silnicích 172 lidí. Letos jich za stejné období bylo o osm více, uvádí Právo.

Hospodářské noviny došly k závěru, že nejhodnotnějšími značkami v České republice jsou Škoda Auto, budějovické a plzeňské pivo. Deník vychází z ankety, kterou nechal udělat mezi desítkami odborníků na reklamu, marketing i finance, ale i mezi právníky. Poprvé jsou podle listu na domácím trhu seřazeny značky podle jejich skutečné ceny - nikoli pouze podle známosti.

Značka totiž tvoří minimálně 20 procent hodnoty celého podniku. Reálná suma se projeví až při samotném prodeji. Větší hodnotu mají ty, které jsou známé i v zahraničí. Česko se ale vůči svým osvědčeným značkám chová podle Hospodářských novin dosti macešsky. Z trhu tak v rámci fúzí mizí historické poklady. Příkladem je Hospodářským novinám Živnostenská banka.

Marián Vojtek, Kateřina Křenová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme