Milion korun. Tolik požaduje muž z Brna za nefunkční registr vozidel

Milion korun požaduje Pavel Mokrý po ministerstvu dopravy jako odškodné za ztracený čas na registru vozidel. Po rezortu tak chce nejvyšší částku ze všech žadatelů v republice.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Téměř prázdné pracoviště registru vozidel v Brně - dnes mohlo uspokojit jen některé klienty | Foto: Vladan Dokoupil

Na úřad šel muž z Brna v červenci přepsat auto, které s bratrem zdědil po otci a na které už měli kupce. Kvůli nefunkčnímu systému ale na vyřízení žádosti čekal marně tři dny po sobě.

"Cítil jsem se v podstatě jako platící daňový poplatník, který za to, že odvádí daně, nedostává službu, kterou si platí," popisuje své pocity Pavel Mokrý.

Přehrát

00:00 / 00:00

Pavel Mokrý žádá po ministerstvu dopravy milion korun jako odškodnění za nefungující registr vozidel

Částka, na kterou svou nemajetkovou újmu vyčíslil, podle něj přemrštěná není.

„Myslím si, že je to pro resort ministerstva dopravy maličkost, protože pokud stojí jeden kilometr nové dálnice v průměru miliardu korun, tak ten milion, který já požaduji po ministerstvu, je z pomyslné tisícovky koruna.“

I tak ale milion korun tvoří téměř polovinu celkového odškodnění všech řidičů, kteří se o něj přihlásili. Pavel Mokrý oponuje, že částka představuje taky polovinu denní sankce, kterou může ministerstvo dopravy vymáhat na firmě ATS Praha za každý den, kdy registr vozidel nefunguje.

Advokát Jan Černý ovšem pochybuje, že by Pavel Mokrý se žádostí uspěl.

Pokud člověk požaduje náhradu škody, musí totiž prokázat, že došlo k újmě a také jakým způsobem. V případě nemajetkové újmy je to navíc složitější. Advokát Jan Černý se domnívá, že Pavlu Mokrému se prokázat škodu nepodaří.

Přehrát

00:00 / 00:00

Advokát Jan Černý ve vysílání Radiožurnálu

Pavel Mokrý odmítá, že by chtěl tímto způsobem lehce přijít k penězům. Má dvě zaměstnání a neřeší existenční problémy. Výše požadované sumy má podle něj i symbolický význam.

„Tou částkou jsem chtěl rozhodně rozpoutat diskusi, protože když někdo žádá ministerstvo o odškodnění ve výši třeba 400 korun, to si myslím, že nemá ani cenu. Protože když člověk spočítá ty náklady jako známka a čas a pak to vyřizování, protože na to mají půl roku, tak se to snad ani nevyplatí,“ tvrdí Pavel Mokrý, který přepis auta nakonec odložil na říjen.

Systém by už měl v té době podle ministerstva dopravy fungovat opravdu bez potíží.

Týden po přihlášení svého auta řidič zjistil, že není v registru vozidel

Číst článek

Odškodné za nefunkční registr požadují desítky lidí. Nejčastěji řidiči žádají odškodné kvůli ušlému zisku. Chtějí proplatit dovolenou, na kterou nemohli odjet, nebo náklady spojené s tím, že na registr museli vícekrát.

Žádosti o náhradu škody se vyhodnocují různě. Lidé se buď mohou obrátit na správní orgán s dohodou a návrhem na odškodnění, nebo rozhoduje soud, kde člověk musí prokázat, že skutečně utrpěl újmu.

Nový registr vozidel ani šest týdnů po spuštění neběží tak, jak by měl. Radiožurnál získal svědectví řidiče z Prahy, jehož auto týden po přihlášení v systému vůbec nebylo. Úředníci ho proto museli do registru zadat znovu, a řidič kvůli tomu strávil na úřadě čtyři hodiny navíc. Ministerstvo dopravy přiznalo, že několik podobných případů se v červenci objevilo.

mta, Zuzana Plíšková, Tereza Svobodová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme