Zeman: Ťokovi je potřeba dát šanci, u šéfa Ředitelství silnic a dálnic nepřichází milosrdenství v úvahu

Prezident se ve čtvrtek zastal ministra dopravy Dana Ťoka za ANO. Podle hlavy státu je ještě potřeba dát mu určitou šanci. Naopak kritizoval šéfa ředitelství silnic a dálnic Jana Kroupu. Miloš Zeman to uvedl v pravidelném pořadu Týden s prezidentem na TV Barrandov.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Prezident Miloš Zeman | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

„Kdybychom každý rok měnili ministra dopravy, tak než se to naučí, tak tu bude jistá prodleva ve stavbě silnic a dálnic. Takže myslím, že je ještě potřeba dát mu určitou šanci,“ zastal se prezident Miloš Zeman ministra dopravy Dana Ťoka.

Filip popírá dohodu o vyhození Ťoka z vlády. ‚Je to snaha ovlivnit veřejné mínění proti KSČM,‘ tvrdí

Číst článek

„Nikoli ovšem například řediteli Ředitelství silnic a dálnic. Tam milosrdenství nepřichází v úvahu. Můj názor,“ kritizoval prezident ředitele ŘSD Jana Kroupu.

„Nevyhodíme-li některé svoje podřízené, budeme vyhozeni sami,“ dodal prezident.

Ministra Ťoka stejně jako ministra zahraničí Tomáše Petříčka z ČSSD dlouhodobě kritizují komunisté v čele s Vojtěchem Filipem, kteří tolerují menšinovou vládu hnutí ANO a ČSSD. Filip už také pohrozil, že pokud ministři neskončí, přestanou komunisté kabinet tolerovat.

Server Neovlivní.cz pak ve čtvrtek ráno informoval o schůzce Filipa s premiérem Andrejem Babišem týkající se personálního obsazení vlády. S odvoláním na SMS od šéfa komunistů web napsal, že Ťok by měl přibližně v polovině března skončit.

Premiér nicméně takovou dohodu hned dopoledne popřel. A popřel ji i předseda KSČM. „Ne, to mi neřekl. Je to snaha ovlivnit veřejné mínění v neprospěch KSČM. Dohoda na tomto není, protože já takovou dohodu neuzavírám,“ odmítl později pro iROZHLAS.cz Filip.

Problémy ministra Ťoka

Na Ťoka v posledních týdnech doléhala kritika kvůli tomu, že stavba nových dálnici má být příliš pomalá. Ministr ale něco takového odmítl. Nemůže být prý hodnocen za neotevírání staveb, které někdo před ním ani nezahájil. „Říkat, že Ťok zprovoznil jenom čtyři kilometry, je nefér,“ řekl koncem ledna v pořadu Dvacet minut Radiožurnálu.

Dan Ťok: Není fér říkat, že jsem zprovoznil jen čtyři kilometry dálnic

Číst článek

Také premiér Babiš se již dříve Ťoka ohledně délky nově postavených kilometrů silnic zastával. Za dobu působení Ťoka v čele ministerstva dopravy se podle premiéra staví infrastruktura více než kdykoliv dříve.

Babiš nicméně ministra kritizoval za řešení situace na dálnici D1, kde se při sněhových kalamitách vytvářely kilometrové kolony, a za což Ťok také čelil kritice.

Vytýkal mu také to, že nezvládl komunikaci s veřejností o problémech na dálniční spojce Prahy a Brna.

V polovině prosince na dálnici D1 doprava několikrát zkolabovala. Problém projet měla v kolonách i auta zimní údržby. Ředitelství silnic a dálnic pak jízdní pruhy v zúžení rozšířilo tím, že odstranilo všechna mobilní svodidla.

Zakázku na modernizaci části dálnice za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení, jež tvořily česká firma Geosan Group, italská Toto Costruzioni Generali a kazašská SP Sine Midas Stroy. Spolupráce mezi ŘSD a sdružením na konci loňského roku skončila. Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce budou pokračovat v létě. Původnímu zhotoviteli už bylo vyměřeno šest pokut za 60 milionů korun.

ako Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme