Ministerstvo dopravy chce zvýšit pokuty za přejíždění trati na červenou

Ministerstvo dopravy chce po nedávné nehodě na přejezdu ve Studénce zvýšit pokuty za přejíždění trati v době, kdy na zabezpečovacím zařízení svítí červené světlo. Zároveň spolu se správci kolejí, Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), hledá technické prostředky pro zvýšení bezpečnosti na přejezdech.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Červená světla nerespektoval řidič na přejezdu trati z Ústí nad Orlicí do Letohradu (snímek byl pořízen 28. 7. 2015 ráno)

Červená světla nerespektoval řidič na přejezdu trati z Ústí nad Orlicí do Letohradu (snímek byl pořízen 28. 7. 2015 ráno) | Foto: Petr Sehnoutka | Zdroj: Český rozhlas

Ministr dopravy Daň Ťok se se zástupci správy železnic shodl na tom, že se situace na přejezdech musí zlepšit.

Nechají proto vypracovat analýzu, která by měla zjistit, jak lze zvýšit zabezpečení přejezdů na trati Praha - Ostrava. Právě tady jezdí vlaky nejvyšší povolenou rychlostí 160 kilometrů v hodině.

Přehrát

00:00 / 00:00

O možnostech, jak zabezpečit železniční přejezdy, mluvili na Radiožurnálu mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský a Juraj Kováč ze severu Želpage

Pracovní komise má nyní vytipovat na koridoru ta křížení silnic se železnicí, kde bude vhodné vybudovat mimoúrovňová křížení, nebo ty, které by bylo možné zrušit.

Dan Ťok ale také řekl, že chce vyšší pokuty pro řidiče, kteří nerespektují výstražná znamení na přejezdech. Současná nejvyšší sankce 2500 korun je podle ministra nedostatečná.

„Já bych si dovedl představit, že by se to zvýšilo trojnásobně. Popřípadě závažné věci, jako je kamion mezi závorami, bych klidně pokutoval padesáti tisíci,“ uvedl Ťok.

Zvýšení pokut by uvítala i Správa železniční dopravní cesty. „Věříme, že právě hrozba vyšší sankce může být to rozhodující, proč si to řidič může rozmyslet,“ řekl Radiožurnálu mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Pomoci by mohly i kamery sledující přejezdy

Kromě vyšších pokut by kolizím vlaků s auty mohla pomoci zabránit čidla nebo kamerový systém, který by prostor mezi závorami sledoval a dokázal rozeznat registrační značky vozidel.

Kdy by navrhovaná opatření mohla začít platit, záleží výsledcích analýzy. Podle Ťoka by první část měla být hotová na konci září a druhá na konci října.

Konkrétně změny ale pak budou podle ministra i otázkou peněz. Například vybudování mimoúrovňového křížení může stát i několik desítek milionů korun.

O tom, že řidiči na přejezdech i po nehodě ve Studénce dál riskují, svědčí i video, které natočili reportéři Českého rozhlasu na různých místech Královéhradeckého kraje:



ČRo, Eva Rajlichová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme