Ministerstvo dopravy představilo novou kampaň za bezpečnost na silnicích
Odstrašující reklamy za větší bezpečnost na silnicích představilo ministerstvo dopravy. Kampaň stojí 150 milionů korun a má být nejdražší akcí v historii Besipu. Propagační akce se inspiruje v zahraničí, kde jsou běžně k vidění billboardy či spoty s drastickými obrázky obětí nehod. Zviditelnila se ale už před svým startem. Ministerstvo muselo vysvětlovat, proč je režisérem právě Filip Renč, známý tím, že pracoval v předvolební kampani pro ODS.
Zadání znělo: Vyvolat u lidí mrazení v zádech. Jeden z příběhů tak začíná na svatbě. Auto jedoucí z obřadu ale skončí pod koly autobusu a nevěsta s ženichem se nedožijí ani svatební noci.
Návrhy režiséra Filipa Renče zvítězily v tendru i přesto, že existovaly levnější nabídky. Ministerstvo dopravy tvrdí, že v žádném případě nejde o protislužbu, ale realistické hodnocení. Rozhodovala prý originalita a zpracování. Kampaň odstartuje ve středu.
Záměrem ministerstva je, aby si kolize na silnicích v roce 2010 vyžádaly maximálně 650 lidských životů. To je zhruba stejný počet obětí, jaký policie evidovala od ledna do srpna letošního roku. Akce má trvat do roku 2010 a zahrnuje televizní a rozhlasové spoty, tiskové a internetové inzeráty či billboardy.
O účinnosti podobných propagačních kampaní jsme v Ranním interview Radiožurnálu hovořili s dopravním psychologem Karlem Havlíkem.
Co si myslíte vy? Zlepší odstrašující kampaň chování na silnicích? Hlasujte v naší anketě!