Ministerstvo dopravy zruší některé regionální tratě

Některé z regionálních tratí se Ministerstvo dopravy rozhodlo zrušit. Zatím se mluví o sedmi. Lidé je prý skoro nevyužívají a uspořit by se prý mohlo kolem 60 milionů korun. Někteří starostové ale protestují.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Koleje | Foto: Vojtěch Berger

Ministerstvo, podle nich, nemá dobré informace o tom, nakolik jsou rušené tratě frekventované. Podle náměstka ministra dopravy Iva Tomana ještě není ukončení avizovaných sedmi traťových koridorů zdaleka definitivní.

„Celkově se jedná o 14 tratí, které prakticky nejsou využívány. Aktuálně tedy probíhají jednání s kraji o jejím smysluplnějším a efektivnějším využívání. Údržba tratí totiž stojí nemalé finanční prostředky. Zahájili jsme proto na avizovaných tratích proces ukončení veřejné železniční dopravy, který potrvá minimálně několik týdnů a každý může do tohoto řízení vstoupit, přičemž jednotlivé podněty budou brány v potaz,“ uvedl ve Stalo se dnes Toman a dodal:

Přehrát

00:00 / 00:00

Ministerstvo dopravy zruší některé regionální tratě. Téma pro náměstka ministra dopravy Iva Tomana a bývalého náměstka generálního ředitele ČD Emanuela Šípa.

„Nakonec bude u ministra dopravy Bárty ustavena rozkladová komise, která posoudí všechny návrhy a připomínky a rozhodne o konkrétním osudu jednotlivých tratí. Je třeba zabránit ztrátám ze železniční dopravy. Ta aktuálně díky neefektivnímu využití tratí činí 21 miliard korun.“

Podle Tomana není vyloučené, že počet rušených tratí bude vyšší. Ministerstvo dopravy se nicméně nebrání převedení provozu do gesce obcí, měst nebo dokonce krajů.

S krokem současného aparátu ministerstva dopravy souhlasí také bývalý náměstek generálního ředitele ČD Emanuel Šíp. Otazník se podle něj vznáší jen nad tratí Aš – státní hranice, která může mít velký přeshraniční potenciál a pak Bruntál – Malá Morávka, která má pro změnu velký turistický potenciál.

„Pokud jde o ostatní vybrané tratě, myslím, že nepřežijí. Řešením by bylo nabídnout tratě soukromým investorům, ale ti byli léta zaháněni monopolem Českých drah a nyní nepřijdou na zavolání,“ uvedl Šíp ve Stalo se dnes.

Lukáš Vincourek, Veronika Sedláčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme