Ministerstvo odeslalo desítky výzev k odstranění billboardů, majitelům běží pětidenní lhůta

Ministerstvo dopravy zaslalo desítky výzev k odstranění reklamních ploch u dálnic. První z nich odeslalo již na začátku minulého týdne. Nyní běží pětidenní lhůta od data doručení, kterou mají majitelé billboardů k jejich řádnému odstranění. Až následně může dojít ze strany úřadu k zakrývání a odstraňování poutačů.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice zaplavily billboardy s českou vlajkou – majitelé tak protestují proti jejich odstranění | Foto: facebooková skupina: DOPRAVNÍ-OMEZENÍ.cz

V úterý o tom informoval mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic 1. třídy totiž vyžaduje novela zákona o pozemních komunikacích. Ta majitelům reklamních ploch nařizuje z bezpečnostních důvodů jejich odstranění, pokud jsou blíže než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy.

K prvnímu září tak od silnic v Česku měly zmizet tři tisíce z celkového počtu 25 tisíc poutačů. Část provozovatelů ale oznámila, že reklamní poutače neodstraní. Někteří provozovatelé reklamní sdělení nahradili státní vlajkou. Tvrdí, že tím změnili charakter ploch, které již nejsou reklamním zařízením.

Na dálnici D1 stále stojí 468 nelegálních billboardů. Odstraňování může trvat měsíce, připouští ministerstvo

Číst článek

V současnosti silničáři dokončují seznam všech poutačů stojících kolem silnic první třídy, jichž se odstranění týká. Jen u dálnic Ředitelství silnic a dálnic napočítalo více než 1100 takových billboardů, nejvíce na dálnici D1.

Zatímco na dálnicích má povinnost odstraňovat nepovolené poutače ŘSD, na silnicích první třídy je to podle ministerstva dopravy věc krajů a jejich organizací. Z ankety ČTK z minulého týdne vyplývá, že velká část krajů nemá hotový soupis billboardů v ochranném pásmu kolem silnic I. třídy. Některé kraje tvrdí, že jim sčítání poutačů nepřísluší a je to věcí ŘSD.

Nařízení o odstranění billboardů, motivované zvýšením bezpečnosti silničního provozu, se netýká zastavěných území, kde je reklamních ploch nejvíc.

Reklamní zařízení podle zákona o pozemních komunikacích může zobrazovat nejen klasickou reklamu, tedy sdělení s cílem dosažení zisku, ale může šířit i nekomerční informace, třeba kulturní, politické nebo vzdělávací.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme