Ministerstvo průmyslu chce vyrazit do boje proti stáčení tachometrů

Ještě než Ministerstvo průmyslu a obchodu přišlo ve středu o svého ministra, připravovalo se na velký boj proti stáčení tachometrů. To se totiž stalo v Česku takovým fenoménem, že při koupi vozu z druhé ruky specialisté doporučují nebrat na údaje na tachometru žádný zřetel.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stav tachometru - ilustrační foto | Foto: Chevrolet

Podle odborníků, kteří se prověřováním aut zabývají, jezdí po česku až čtvrtina aut se zmanipulovanými údaji. Zpravidla tedy se stočeným tachometrem, někdy i se zfalšovaným, samozřejmě mladším rokem uvedení do provozu.

„Ten zásadní problém je v tom, že nový majitel se k automobilu chová, jako kdyby mělo méně najeto. To znamená, že neprovádí kontroly a tady je to, řekl bych, až životu nebezpečné,“ říká Zbyněk Veselý ze Sdružení na ochranu vlastníků automobilů.

Přehrát

00:00 / 00:00

RRZ - staceni tachometru.mp3

Podle něj není možné u aut se stočeným tachometrem provádět preventivní servis, právě proto, že majitel žije díky stočenému tachometru v domnění, že potřebný servisní interval ještě nenastal.

Praxe je tedy v Česku prostě taková, že lidé, kteří při koupi auta spoléhají na seriozní jednání zpravidla narazí.

Pokud nemají mimořádné štěstí. Což například Robert Jurkovič, který se svým příběhem svěřil Motožurnálu, opravdu neměl.

„Pan prodejce mě opakovaně ujišťoval, že motor je v bezvadném stavu. Zdůvodňoval to tím, že původní majitel auta, od kterého autobazar auto odkoupil, je známý vedoucího autobazaru, že panu vedoucímu nezatajil žádné závady a zná velice dobře technický stav,“ uvedl Robert Jurkovič.

Jak se ovšem později ukázalo, příběh byl úplně vymyšlený.

Pokud nechcete přijít o peníze při koupi ojetého auta, nikdy ho nekupujte bez rady zkušeného specialisty, kterého si opatříte vy, ne prodávající.

Další informace, které se vám budou při koupi auta z druhé ruky velmi hodit, vysíláme po 13. hodině v Motožurnálu nebo je najdete v našem archivu na webu.

Petr Kološ Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme