Ministerstvo schválilo západní variantu středočeské části D3

Ministerstvo životního prostředí schválilo západní variantu středočeské části budějovické dálnice D3 přes Posázaví. Úřad uznal, že je z hlediska dopadů na životní prostředí přijatelná a vydal pro její stavbu kladné stanovisko EIA.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rozestavěná část dálnice D3 od Tábora směrem k Veselí nad Lužnicí bude hotová až v polovině roku 2013

Rozestavěná část dálnice D3 od Tábora směrem k Veselí nad Lužnicí bude hotová až v polovině roku 2013 | Foto: Petr Sehnoutka

Šedesátikilometrová trasa vede přes Jesenici, Psáry, Heřmanice a Mezno. Podle ministerstva je přijatelnější než východní varianta, která by vedla přes Říčany a Benešov, protože bude mít menší dopad na zdraví obyvatel okolních obcí.

Jílové u Prahy, které by v západní variantě D3 protínala, se podle starostky Květy Holanové staví k plánované trase rozporuplně. „Vždycky se to někoho dotkne. Pro někoho je to horší, anebo lepší. Je tu hodně zastánců, ale ještě více odpůrců,“ míní Holanová.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ve Stalo se dnes na Radiožurnálu mluvili o západní variantě středočeské části D3 starosta Miličína Jiří Zíka a starostka Jílového u Prahy Květa Holanová

„Nám to také nepřinese moc kladů. Bude blízko výstavby, bude to také zasahovat hodně do přírody a také to u nás vyžaduje poměrně rozsáhlé stavby tunelů a potom i most přes Sázavu,“ uvádí Holanová.

Ředitelství silnic a dálnic počítá s tím, že by zahájení stavby mohlo začít za 8 až 10 let. Posudek EIA ale zdůrazňuje akutní potřebu středočeského úseku dálnice do Českých Budějovic.

Jednou z obcí, které se nyní bezprostředně týká enormní doprava směrem na jih, je i Miličín. Silnice 1/3 dělí obec podle jejího starosty Jiřího Zíky na dvě části: „Obyvatelstvo se přesunuje přes tuto komunikaci a nemáme tam ani přechody. Pro nás je průjezd přes 20 tisíc aut špatný.“

Podle Zíky by východní varianta středočeské části D3 vedla oblastí s pitnou vodou a chráněným územím. „Bylo by to hned pod obcí, to by pro nás bylo daleko horší, proto jsme stále prosazovali tu západní variantu,“ vysvětluje Zíka.

David Šťáhlavský, Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme