Ministr Dobeš se chválí za spuštění maturit a reformu vysokých škol

Ministr školství Josef Dobeš bilancoval práci svého resortu. Pochválil se za to, že za 15 měsíců zvládnul z programového prohlášení vlády splnit například slib vyšších platů pro učitele, spustit státní maturity nebo připravit testy pro 5. a 9. třídy. Seškrtal stavy úředníků tak, že uspořil skoro půl miliardy korun.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Premiér Petr Nečas s ministrem školství Josefem Dobešem na jednání vlády | Zdroj: ČTK

„Přidali jsme učitelům tak, jak je v programovém prohlášení vlády, zvládli jsme státní maturitu, nyní jsme v polovině pětek a devítek, měníme financování regionálního školství, vysoké školy, věcný záměr o finanční pomoci studentů, věcný záměr vysokoškolského zákona, měnění financování z kvantity na kvalitu, podpora sportu, zákon o sportu, byrokracie,“ vyjmenovává úspěchy ministr školství Josef Dobeš.

Splněné úkoly z programového prohlášení má také do Vánoc představit premiérovi. Odborníci ale Dobeše kritizují, v posledních dnech hlavně za srovnávací testy na základních školách.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Stalo se dnes byl zástupce obecně prospěšné společnosti EDU-in Tomáš Feřtek

„Na té věci je trochu kuriózní, že dnešní tisková konference je pravděpodobně reakcí na pět různých výzev z řad odborné veřejnosti, které pana ministra kritizovaly. Pro komunikaci pana ministra je typické, že kritiku vůbec nezmínil, jen se pochválil, ale na výtky nijak neodpověděl,“ říká zástupce obecně prospěšné společnosti EDU-in Tomáš Feřtek.

Odborníci z praxe dokonce sepsali dopis premiérovi, v němž žádají Dobešovo odvolání; vadí jim jeho údajně chaotické řízení resortu. Výzvu podepsalo aktuálně 1581 lidí.

Problémem českého školství je podle Feřtka to, že neumíme zacházet se slabšími žáky:

„Pan ministr říká, že hlavním problémem českého školství je, že se v každé škole učí něco jiného, čili je tam nepořádek a je třeba tam udělat pořádek pomocí testů. Já bych z odborných diskuzí soudil, že hlavním problémem našeho vzdělávacího systému je to, že neumíme zacházet se slabšími žáky. Neumíme motivovat slabší děti a dotáhnout je k průměru. Oni nás v mezinárodních srovnáváních stahují dolů.“

Ministr Dobeš uvádí, že propustil 228 úředníků a ušetřil 487 milionů korun.

„Když si jedno druhým vydělíte, tak zjistíte, že by to bylo na jednoho úředníka 2 136 000 korun, už to samo o sobě je divný údaj. On nepropustil úředníky, on propustil odborné pracovníky přímo řízených organizací. To byli například lidé, kteří nám dodávali informace o tom, jak a proč ten systém funguje a dneska chce pan ministr řídit školství bez informací. To máte, jako kdybyste chtěl řídit ekonomiku a zrušil jste statistický úřad,“ dodává Feřtek.

Klára Bílá, Michaela Vydrová, David Šťáhlavský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme