Ministr dopravy zastavil všechny stavby na železnici

Ministr dopravy Vít Bárta zastavuje všechny investice do železnice i rozjeté stavby. Jedná se o projekty, které financuje Správa železniční dopravní cesty. Bárta to vysvětlil tím, že stavební společnosti nevyšly státu vstříc, co se týče požadovaných slev.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ministr dopravy Vít Bárta (Věci veřejné) před zasedáním vlády ČR

Ministr dopravy Vít Bárta (Věci veřejné) před zasedáním vlády ČR | Foto: Tomáš Adamec

„S ohledem na návrhy stavebních společností o slevách, které se pohybovaly v řádech promile až mizivých procent, jsem se rozhodly je nepřijmout. Proto jsme se s ředitelem dohodli na tom, že s okamžitou platností zastavujeme proplácení všech faktur,“ uvedl Bárta pro Radiožurnál a dodal:

„Ve stejné logice pozastavujeme všechny investiční akce v kompetenci SŽDC. To se však netýká odstraňování škod po povodních a provozních nebo servisních oprav, které jsou nezbytné k zajištění bezpečnosti na železnicích.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Ministerstvo dopravy zastavuje všechny investice do železnice i rozjeté stavby. Téma pro ministra dopravy Víta Bártu.

Generální ředitel správy Jan Komárek oznámil, že v této souvislosti přijal nového náměstka pro audit Pavla Habartu. Komárek doplnil, že prověří zhruba 15 staveb.
Komárek dosud pracoval jako krizový manažer pro společnost ČD-Telematika. Auditem projde zhruba 15 staveb, za které měl stát letos zaplatit 10 miliard korun.

Ohrožení výstavby třetího a čtvrtého koridoru

Zmíněná patření ale dočasně ukončí práce konkrétně na třetím a čtvrtém koridoru. A to se významně dotýká Jihočeského kraje. Jeho hejtman Jiří Zimola s rozhodnutím nesouhlasí.

„Pan ministr by si měl skutečně uvědomit, že rozvoj regionu je přímo spjat s dobrým napojením na centrum, což dnes Jihočeský kraj nemá. Zásadně tedy proti tomu protestuji. Budu dělat všechno možné pro to, abych ministra Bártu přesvědčil, že zastavování toku peněz zrovna v těchto oblastech není příliš rozumné,“ uvedl Zimola pro Radiožurnál.

Ministr dopravy minulý týden vyzval firmy, aby státu navrhly výrazné slevy kvůli nedostatku peněz ve státním rozpočtu. Dosud ale podle Víta Bárty byly nabídky nedostatečné.

Například stavební společnosti Eurovia a Viamont čekají na oficiální vyjádření ministerstva dopravy, jaké stavby a kdy budou zastaveny. Podle toho rozhodnou o dalším postupu.

Nikola Bojčev, Lukáš Vincourek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme