Ministr dopravy zvažuje odvolání šéfa Ředitelství silnic a dálnic Čermáka

Ministr dopravy Zdeněk Žák vážně zvažuje odvolání generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a ředitelů některých odborů na svém ministerstvu. Pokračování stávajícího režimu schvalování uzavírek na dálnici D1 považuje za neúnosné s tím, že nahrává stavebním firmám. Pokud se systém nezmění, přijdou personální změny.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Generální ředitel ŘSD David Čermák

Generální ředitel ŘSD David Čermák | Foto: Filip Jandourek

Ministrovi došla trpělivost v souvislosti s 26kilometrovou kolonou před omezením na 81. kilometru naší nejstarší dálnice ve směru na Prahu v neděli vpodvečer. Ředitelství silnic a dálnic se ale brání, že kvůli bezpečnosti nešlo udělat na dálnici dva pruhy.

„To je samozřejmě logický požadavek. Tam, kde to možné je, tak se tohle to děje. V tomto případě to ale nešlo, protože to bylo z důvodu krizového stavu a nebylo možno tam řidiče pustit, protože by došlo k ohrožení bezpečnosti řidičů, kteří by dálnici v daný moment využívali,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD David Čermák.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti o možném odvolání šéfa ŘSD Čermáka zjišťoval redaktor Petr Jansa

Situaci navíc zkomplikovaly dvě dopravní nehody. V omezení nikdo nepracoval, protože stavbaři čekají na výrobu speciálních dílů, které potřebují na opravu mostu. Ty by měly být hotovy tento týden.

Přesto ministr Žák Ředitelství silnic a dálnic vyčítá, že řidiči nebyli dostatečně dopředu o problémovém místě informováni, ačkoliv se problémy v souvislosti s Velkou cenou MotoGP v Brně očekávaly. Současně se mu nelíbí celý systém, jak jeho podřízení na základě žádosti ŘSD schvalují omezení a uzavírky. Podle ministra způsob schvalování zvýhodňuje stavební firmy a ne řidiče.

Žák: Maximálně stupňuji svůj tlak

Pokud se bude situace z neděle 25. srpna opakovat, zvažuje personální změny, a pozice Davida Čermáka i ministrových podřízených, kteří o omezeních rozhodují, je v ohrožení.

„V ohrožení fatálním, protože buď se jim podaří rychle dosáhnout změny, anebo přijde rychlá personální změna,“ řekl ministr dopravy. Na otázku, jestli zvažuje personální změny v řádech hodin nebo dnů, ministr jednoznačně neodpověděl:

„Já bych to formuloval jinak; že maximálně stupňuji svůj tlak na tyto lidi.“

David Čermák informace o svém případném odvolání nechce nijak komentovat. Ministr ho současně vyzval, aby vytvořil krizový tým, který bude 24 hodin nepřetržitě monitorovat práce v jednotlivých uzavírkách.

„My takový krizový štáb zřídíme. V každém případě už v dnešní době dochází k jasné koordinaci mezi Ředitelstvím silnic a dálnic, ministerstvem dopravy a mezi správci staveb, které za ŘSD kontrolují výkon na jednotlivých stavbách,“ poznamenal Čermák.

Tento štáb by pak pružně a rychle reagoval na aktuální situaci a přizpůsoboval uzavírky tak, aby řidiči v kolonách netrávili čas zbytečně. Když v nich nebudou stavbaři pracovat, mělo by být omezení zrušeno nebo upraveno tak, aby se jezdilo dvěma pruhy.

Petr Jansa Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme