Ministři napotřetí schválili novelu zákona o silniční dani

Vláda se na třetí pokus shodla na novele zákona o silniční dani. Nově se v návrhu výše daně odvíjí od stáří vozidla ne od emisní třídy Euro, jak tomu bylo doposud. Novela, kterou předkládal ministr financí Miroslav Kalousek dvakrát neprošla kvůli výhradám zelených, kteří trvali na rozšíření seznamu vozidel osvobozených od daně. Ve středu se svým požadavkem uspěli.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Miroslav Kalousek, Mirek Topolánek a Martin Bursík

Miroslav Kalousek, Mirek Topolánek a Martin Bursík | Foto: Úřad vlády ČR

V původních návrzích byla totiž uvedena pouze vozidla s hybridním, tedy napůl elektrickým pohonem. K těm tedy v definitivní verzi novely přibyla ta, která používají palivo jako je zkapalněný ropný plyn (neboli LPG) nebo stlačený zemní plyn (označený CNG) a která jsou vybavena motorem určeným jeho výrobcem ke spalování automobilového benzinu a etanolu 85.

Naopak ti, kteří podnikají s autem vyrobeným před rokem 1989, si k základní sazbě daně připlatí. Místo stávajících patnácti to bude nově dvacet pět procent. To se nelíbí Bedřichu Dandovi, který vede Svaz podnikatelů: "Tyto automobily, zejména nákladní, jsou různých družstev, zemědělských či stavebních. Tato družstva nemají na nové automobily." Novelu musí ještě schválit parlament a podepsat prezident.

Věra Pfeifferová, Pavel Schrötter Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme