Ministři napotřetí schválili novelu zákona o silniční dani
Vláda se na třetí pokus shodla na novele zákona o silniční dani. Nově se v návrhu výše daně odvíjí od stáří vozidla ne od emisní třídy Euro, jak tomu bylo doposud. Novela, kterou předkládal ministr financí Miroslav Kalousek dvakrát neprošla kvůli výhradám zelených, kteří trvali na rozšíření seznamu vozidel osvobozených od daně. Ve středu se svým požadavkem uspěli.
V původních návrzích byla totiž uvedena pouze vozidla s hybridním, tedy napůl elektrickým pohonem. K těm tedy v definitivní verzi novely přibyla ta, která používají palivo jako je zkapalněný ropný plyn (neboli LPG) nebo stlačený zemní plyn (označený CNG) a která jsou vybavena motorem určeným jeho výrobcem ke spalování automobilového benzinu a etanolu 85.
Naopak ti, kteří podnikají s autem vyrobeným před rokem 1989, si k základní sazbě daně připlatí. Místo stávajících patnácti to bude nově dvacet pět procent. To se nelíbí Bedřichu Dandovi, který vede Svaz podnikatelů: "Tyto automobily, zejména nákladní, jsou různých družstev, zemědělských či stavebních. Tato družstva nemají na nové automobily." Novelu musí ještě schválit parlament a podepsat prezident.