Místo, kde se nebezpečně vyboulila dálnice D1, je opraveno

Silničářům se i díky teplému počasí podařilo opravit dálnici D1 na 52. kilometru do začátku prázdnin, než vypukne největší provoz. V tomto místě se posunuly panely, ze kterých je dálnice postavena. Nejméně deset řidičů si na tomto ‚schodu‘ poškodilo auta. Odborníci varují, že podobný problém, jaký se nyní podařilo zalepit, může vzniknout i leckde jinde na této komunikaci.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D1 - prasklá vozovka

Dálnice D1 - prasklá vozovka | Foto: Pavel Pavlas

„Ve dvou jízdních pruzích došlo k celkové výměně cementobetonových desek, protože porucha, která vznikla, vznikla právě na nosné konstrukci vozovky,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jiří Švorc.

Dodal, že ovšem nelze vyloučit, že vzhledem ke stáří a dopravnímu zatížení D1 se na této dálnici může vyskytnout obdobná porucha. Hlavní příčinou je zanedbaná údržba dálnice.

„Opravy, případně rekonstrukce, se odkládaly jedno z důvodu předpokládané celkové rekonstrukce, jednou z důvodu, že se vyčkávalo na dokončení severní tranzitní cesty, což je silnice přes Svitavy 1/35, a zároveň se zvyšovala intenzita provozu na D1,“ vysvětlil Jiří Švorc.

Přehrát

00:00 / 00:00

Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jiří Švorc mluví o dálnici D1 v Ozvěnách dne na Radiožurnálu.mp3

Dnešní stav nejstarších úseků D1 je podle odborníků zhruba deset let za faktickou životností této dálnice. Za posledních několik let se podle Jiřího Švorce rapidně zhoršuje stav zejména určitých úseků před Brnem, na Vysočině i kolem 50. kilometru.

„Opět jsme dali dohromady projektový tým na rekonstrukci dálnice D1 a velmi intenzivně pokračují práce na přípravě projektové dokumentace. V tuto chvíli je projektováno pět úseků, které by v příštím roce měly už projít rekonstrukcí,“ uvedl generální ředitel ŘSD.

Příprava je podle jeho slov ovšem složitá, mimo jiné i proto, že pod některými částmi dálnice nejsou vypořádány majetkoprávní vztahy, neboť pozemky tam patří soukromým vlastníkům. Problémová je i řada mostních objektů, které dožilé, kde jsou poruchy.

„Celková rekonstrukce bude obnášet i rozšíření dálnice a my se musíme držet v hlavní stopě dálnice, abychom nevybočili, a tím pádem nezkomplikovali celé projednávání stavebním úřadem,“ vysvětlil Jiří Švorc.

Termín dokončení rekonstrukce D1 je podle něj závislý na finančních prostředcích, které bude mít ŘSD k dispozici, ale potrvá nejméně čtyři stavební sezóny. Současný odhad nákladů představuje 21 až 23 miliard korun.

Eva Presová, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme