Modernizace dálnice D1 bude pokračovat i v příštím roce. Může se opravovat až devět úseků zároveň

Ředitelství silnic a dálnic chce příští rok plně zprůjezdnit čtyři modernizované úseky dálnice D1. Silničáři zároveň plánují zahájit práce na dalších až pěti úsecích. Opravy začnou u středočeských Mirošovic i Humpolce na Vysočině. Na vybraná místa pak silničáři opět umístí kamerový systém měřící úsekovou rychlost.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice (ilustrační foto) | Foto: Olga Štrejbarová | Zdroj: Český rozhlas

Sto padesát tisíc hlášení přišlo jihomoravským policistům z radaru na modernizovaném úseku D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou u Brna. Na podzim tento úsek silničáři plně zprůjezdnili a kamerový systém dali pryč. Příští rok ale radar na vybraná místa D1 opět vrátí.

„Ten pilotní projekt se osvědčil. Mělo to dva efekty: zaprvé plynulejší provoz, zadruhé ochrana pracovníků, kteří na stavbě jsou. Příští rok bychom v tomto projektu rádi pokračovali. V tuto chvíli předpokládáme, že minimálně na dvou modernizovaných úsecích,“ říká náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček.

Dálnice D8 je otevřená. Na poslední úsek vjela auta, u Prackovic s omezením

Číst článek

Práce začnou příští rok nově u středočeských Mirošovic nebo Humpolce na Vysočině. Po zimní přestávce se silničáři vrátí také na úseky u Jihlavy i Velké Bíteše.

„V jednu chvíli není vyloučeno, že se zároveň bude mezi Prahou a Brnem modernizovat devět úseků. Nicméně stále budeme dodržovat, že nebudeme modernizovat dva úseky na sebe bezprostředně navazující. To jsme řekli, že takhle dělat nebudeme, abychom tu dopravu nechali aspoň trochu jezdit. Nicméně za ty poslední dvě poslední stavební sezóny naší zkušeností je, že doprava jezdí v těch modernizovaných úsecích plynule,“ tvrdí Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

To potvrzuje i šéf sdružení autodopravců ČESMAD Vojtěch Hromíř. „Vím, že autobusoví dopravci, kteří sledují pozorně situaci na dálnice, tak dokáží najít velmi efektivní náhradní trasy, takže to zpoždění mezi Brnem a Prahou nakonec může být 10-15 minut, což není tak strašné. U nákladní dopravy, kde ty alternativy po komunikacích nižších tříd nejsou k dispozici, tak tam můžeme mluvit třeba o půlhodinovém zpoždění.“

Zbavte se zelených aktivistů a přestaňte jim věřit. Řádili a řádí zde pořád, vysvětlil Zeman zdržení stavby dálnice D8

Číst článek

Autodopravci se ovšem obávají, že se kvůli rozsáhlé modernizaci nedostanou na odpočívadla, a poruší tak zákon.

„Pokud budou opravovaná místa, kde jsou k dispozici odpočívky, kterých je i dneska velmi málo a chybí, tak si myslím, že to tu situaci ztíží,“ dodává Hromíř a žádá proto policii o shovívavost.

Věří ale, že rok 2017 na dálnici D1 autodopravci zvládnou. Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic navíc plánují další čtyři úseky příští rok plně zprůjezdnit. Už teď jezdí řidiči po nové D1 na šesti místech.

Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme