Modernizaci D1 stvrdily podpisy. Začne se ještě v dubnu, k nevoli Vysočiny bez objízdných tras

České motoristy čeká náročný konec měsíce. Zvláště pokud jsou zvyklí jezdit po brněnské části dálnici D1. Ředitelství silnic a dálnic dnes totiž podepsalo smlouvy se stavebními firmami a modernizace prvních dvou úseků nejfrekventovanější tuzemské dálnice může koncem dubna začít. Očekávaným dopravním komplikacím přitom neuleví objízdné trasy. Nepočítá se s nimi.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kolona na dálnici D1 u Kozlova na Jihlavsku

Kolona na dálnici D1 u Kozlova na Jihlavsku | Zdroj: ČTK

Oprava nejstarší české dálnice může začít. Práce se podle ředitele pražského závodu Ředitelství silnic a dálnic Jana Kroupy, který vede projektový tým pro modernizaci D1, rozběhnou do dvou týdnů.

První uzavírky by se měly objevit koncem dubna, a to od 104. kilometru po 112., tedy mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou, a zároveň by se mělo začít pracovat na úseku Lhotka - Velká Bíteš mezi 153. až 162. kilometrem.

Přehrát

00:00 / 00:00

O absenci oficiálních objízdných tras v době modernizace D1 informovala redaktorka Eva Kézrová

„V první fázi určitě půjde o střední dělící pás tak, abychom mohli převádět jednotlivou dopravu. První měsíc se bude neustále měnit dopravní značení, potom bychom už měli mít nadjezdy sneseny a následně bude probíhat rozšíření o 75 centimetrů,“ upřesnil Kroupa.

Oprava každého úseku bude trvat více než rok, přičemž nejnáročnější období pro motoristy nastane hned po zahájení prací, kdy se v opravovaných úsecích D1 bude jezdit jen jedním pruhem. Občas se doprava zastaví.

Objízdné trasy nebudou. Kamiony uhlídá policie

Ozývají se proto hlasy, podle kterých by dopravní situaci v úsecích s omezeními mohlo ulevit zavedení oficiálních objízdných tras. Zkušenosti totiž ukazují, že řidiči neradi čekají v kolonách a mnozí svévolně sjíždějí na okolní cesty. Hejtman kraje Vysočina Jiří Běhounek má proto obavy, že to budou dělat i řidiči kamionů:

„To, že policie udrží vozidla na dálnici, je pěkná deklarace. Jak mi ale zajistí, že nesjedou na 21. kilometru nebo kdekoli jinde a nebudou využívat těchto silnic? Kdo je potom zaplatí?“

Ministr dopravy Zbyněk Stanjura má jednoduchou odpověď: stát.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zahájení prací na D1 přiblížil ředitel pražského závodu Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa

„Pro ty, kteří tam žijí, to bude samozřejmě nepříjemné, protože v každém případě stoupne intenzita dopravy mimo dálnice. Pokud na těch komunikacích vzniknou škody, tak si myslím, že je zaplatí stát, protože to bude jasným důsledkem toho, že jsou uzavírky na D1 v rámci plánované rekonstrukce,“ říká.

Hejtman Běhounek je ale nespokojen i s tím, že nejsou přizýváni na jednání tak, aby věděli, co přesně je čeká. Naráží tak opět na skutečnost, že se v době modernizace dálnice nepočítá se zavedením oficiálních objízdných tras, které by ulevily provozu. Poznamenává, že kdo je připraven, není překvapen.

Ministr ale oponuje a tvrdí, že například právě rozhodnutí, že nebudou stanoveny oficiální objízdné trasy uzavřených úseků D1, vzniklo na základě pečlivé analýzy:

„Po konzultacích s odborníky a Policií České republiky jsme oficiální objízdné trasy pro osobní dopravu nestanovili. Kamiony z D1 nechceme pustit. Minimálně dva sjezdy před konkrétní uzávěrkou bude zákaz sjezdu kamionů. Máme domluvu s Policií České republiky, že to bude hlídat.“

Radiožurnál se stal partnerem pro dopravní zpravodajství při modernizaci dálnice D1

Číst článek

Co přesně se na D1 bude dít, o tom bude každé ráno v 7.25 informovat speciální Zelená vlna Radiožurnálu. Samozřejmostí pak bude aktuální celodenní servis. Řidiči získají informace o aktuální situaci i prostřednictvím speciálních mobilních aplikací nebo na zvláštních internetových serverech.

ŘSD vybrala vítěze dvou tendrů na opravy D1 | Foto: ČTK

Eva Kézrová, Veronika Sedláčková, Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme