Praha chce letos začít s přípravou rekonstrukcí velkých mostů. Oprav ale zatím moc neprovede

Prahu dlouhodobě trápí špatný technický stav mostů, především těch velkých přes Vltavu. Magistrát chce letos začít s přípravami na jejich rekonstrukci i s plány na stavbu nových mostů v metropoli.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jedním z nejproblematičtějších mostů je Libeňský. Archivní foto | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: Český rozhlas

„Začne se zpracovávat projekt pro Dvorecký most. Ten se bude moci začít stavět možná na konci roku 2020,“ přiblížil Radiožurnálu plány radní pro dopravu Adam Scheinherr z hnutí Praha sobě.

Přehrát

00:00 / 00:00

Co všechno je v Praze v plánu, zjišťoval reportér Adam Bejšovec

Ve fázi příprav jsou i opravy některých velkých mostů přes Vltavu. „Máme v podstatě hotovou diagnostiku Libeňského mostu. Pokračujeme diagnostikou Hlávkova mostu, Palackého mostu, mostu Legií a musíme se připravit na Barrandovský most,“ dodal.

„Na leden nás čekají zatěžovací zkoušky na Hlávkově mostě a na jaře Palackého. Provádíme diagnostiku jako součást i projektové dokumentace na celkovou rekonstrukci,“ přiblížila mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.

První fáze Libeňského mostu

Samotných rekonstrukcí ale podle Scheinherra letos v Praze mnoho nezačne.

„Budeme moci zahájit pouze první fázi Libeňského mostu. Trojská lávka, tam bychom měli zahájit stavbu. Lávka by měla být hotová nejpozději na jaře příštího roku. To jsou hlavní věci, které se dají udělat,“ uvedl radní pro dopravu s tím, že proces přípravy je zdlouhavý.

Barrandovský most čeká po 30 letech první rozsáhlá rekonstrukce. Opravy začnou po roce 2020

Číst článek

Ještě v lednu by se měli dělníci vrátit na most u stanice metra Vltavská, který město po říjnové uzavírce alespoň částečně zpřístupnilo pro auta na konci roku. „V tuto chvíli je pouze zajištěn. Bylo nám doporučeno pokračovat v přípravě podepření mostu,“ vysvětlila Lišková.

V dalších měsících by měl magistrát také mít jasněji o budoucnosti železničního mostu na Výtoni. Ten patří Správě železniční dopravní cesty. „Požádal jsem o to, aby byla zpracována možnost rekonstrukce mostu. Potřebujeme skloubit dopravní hledisko a památkovou hodnotu,“ dodal Scheinherr.

Silničáři by letos měli pracovat na desítkách mostů v Praze. Kromě těch velkých přes Vltavu také třeba na mostu v ulici K Barrandovu nebo na Zlíchovském mostě.

Adam Bejšovec Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme