MŠMT chce zlepšit matematickou a čtenářskou gramotnost žáků. Za 84 milionů korun

Do dalšího vzdělávání učitelů chce ministerstvo školství investovat 84 milionů korun. Tentokrát se mají naučit, jak lépe vést děti k matematice, finanční gramotnosti a čtení.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Učitelka Lenka Skleničková ze Základní školy J.Š. Baara v Českých Budějovicích byla ráno ve třídě sama

Učitelka Lenka Skleničková ze Základní školy J.Š. Baara v Českých Budějovicích byla ráno ve třídě sama | Zdroj: ČTK

Oblast projektu Tvořivá matematika a inspirativní čtenářství zaplatí úřad z evropských peněz.

Učitelé by po školeních měli vědět, jak zaujmout děti v počtech, s tím počítá oblast Tvořivá matematika. V Inspirativním čtenářství si děti druhého stupně vyzkouší elektronické čtečky, což má být podle úřadu podpůrný prostředek a nástroj, který zvýší úroveň čtenářské gramotnosti. Za peníze se podpoří i výuka finanční gramotnosti.

Přehrát

00:00 / 00:00

O nejnovějších projektech ministerstva školství mluvila na Radiožurnálu Klára Bílá

Evropská komise projekt již doporučila, zástupcům přijde užitečný. Komisaři se ale pozastavují nad tím, že projekt má zajistit dodavatel, tedy soukromá firma. Upozorňují na ztrátu času během výběrového řízení a ptají se, zda jeden dodavatel zvládne zajistit tři aktivity projektu, tedy čtenářskou, matematickou a finanční gramotnost. Navíc oblast inspirativní e-čtenářství podle komisařů nemá smysl.

Školským odborníkům se nelíbí, že projekt za 84 milionů korun bude zajišťovat jeden dodavatel. Například expert na evropské fondy a šéfredaktor odborného serveru Česká škola Janek Wagner v této souvislosti upozorňuje na fakt, že dodavatel není třeba, když úřad má k dispozici přímo řízené organizace.

Klára Bílá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme