Na Čechy platí letáky, při nákupu potravin se podle nich rozhoduje 40 procent domácností

Na české zákazníky stále víc zabírají kampaně, kterými obchodní řetězce lákají na slevy. Vyplývá to z průzkumu Shopping Monitor, který zveřejnila analytická společnost Incoma GfK.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Povánoční slevy (ilustrační foto)

Povánoční slevy (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Podle letáků se při nákupu potravin rozhodovalo v minulém půlroce 40 procent domácností. To je nejvíce za celé dosud sledované období, od roku 1997.

„Nárůst je skutečně velmi výrazný za posledních pár let. Je to o 10 procentních bodů, což je v takových věcech hodně,“ podotýká ředitel výzkumu společnosti Incoma GfK Zdeněk Skála.

Na druhou stranu roste počet lidí, kteří letáky ve svých schránkách vidět nechtějí nebo je okamžitě zahazují.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jaký mají lidé vztah k letákům, vysvětloval ředitel výzkumu společnosti Incoma GfK Zdeněk Skála

„Celkový vývoj jde spíše k tomu, že lidé přestávají dělat zbytečné věci. Buď se letáky důsledně řídí a používají je, nebo se na ně ani nepodívají,“ hodnotí situaci ve společnosti Skála.

Česká společnost se pomalu mění a ekonomická krize situaci ještě popohnala kupředu. Lidé se chovají racionálněji a nad slevami více přemýšlejí.

„Zákazníci jsou čím dál schopnější odlišit férovou nabídku od té neférové. Takovéhle praktiky jsou nebezpečným krokem, protože to každý velmi rychle odhalí a dopady na image obchodníka jsou dlouhotrvající,“ upozorňuje Zdeněk Skála.

Jana Vondráčková, Anna Jadrná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme