Na českých silnicích je proti loňsku bezpečněji

Od ledna do června, tedy v letošním prvním pololetí, šetřila policie zhruba 78 800 dopravních nehod. Při nich zemřelo 445 lidí. Nejtragičtějším dnem byla středa 13. února, kdy na silnicích zahynulo 10 lidí. V porovnání s obdobím leden až červen 2007 ale zaznamenáváme pokles u všech základních ukazatelů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nehoda autobusu nedaleko Stonařova na Jihlavsku

Nehoda autobusu nedaleko Stonařova na Jihlavsku | Zdroj: ČTK

Ve srovnání s rokem 2007 jsou ale letošní výsledky jednoznačně příznivější. Potvrzuje to i mluvčí policejního prezídia Petra Srnková: "V porovnání s loňským prvním pololetím zaznamenáváme pokles počtu nehod zhruba o sedm tisíc, také nižší počet usmrcených osob o 49, kleslo také množství těžce a lehce zraněných osob."

Na českých silnicích už dva roky platí bodový systém. Dopravní policie dnes představila statistické výsledky, podle kterých je aktuálně evidováno na 560 tisíc řidičů s minimálně jedním bodem. Bodovým systémem ale celkově prošlo víc než 900 tisíc řidičů.

"V průměru nejčastěji naskáčí čtyři body na konto řidiče s tím, že nejvíc jsou to překročení nejvyšší dovolené rychlosti v obci o méně než 20 kilometrů v hodině. Dále porušení zákazové nebo příkazové značky a povinnosti osvětlení vozidla neupoutání bezpečnostními pásy," představil nejčastější prohřešky statik Lukáš Kudala.

Jako nejhorší prohřešky vyhodnotili policisté řízení bez řidičského oprávnění a ohrožení pod vlivem návykové látky. Obojí se podle zákona trestá sedmi trestnými body. Plné znění zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích si můžete přečíst na webových stránkách Motožurnálu.

V Evropě má bodový systém celkem 21 zemí. V mnoha ohledech se liší. Například na Maltě se týká pouze řidičů-začátečníků. V Německu, které má systém už 32 let, může být po dosažení 18 trestných bodů odebráno řidičské oprávnění až na pět let. Rakousko a Dánsko zase uplatňuje zásadu třikrát a dost, kdy je při třetím přestupku během dvou let odebrán řidičák.

Vilém Janouš, Jan Herget Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme