Na charitu dali jednotlivci, nadace i firmy přes 3 miliardy korun

Alespoň jednou za rok podpoří charitativní projekty každý druhý Čech. Nejčastěji přispěje částkou do 500 korun. Lidé ale také očekávají, alespoň podle posledního výzkumu společnosti InsightLab, dárcovství i od firem. Jen loni věnovaly firemní nadace a fondy 444 milionů korun na veřejně prospěšné a charitativní projekty. Dohromady, tedy nadace, firmy i jednotlivci přispěli víc než 3 miliardami korun.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rodič s dítětem (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Češi jsou štědří dárci, a to hlavně při velkých katastrofách. V lidech se zvedá velká vlna solidarity a odpovídají tomu i částky, které na humanitární účely posílají.

Dnešní dárcovský summit ale ukázal i další trend. Lidé se naučili podporovat pravidelně projekty, které si vyberou.

„Pro dárce – ať firemního, nebo jednotlivce – je důležité rozumět tomu, proč ty peníze dávat, proč jednotlivou organizaci podpořit,“ potvrzuje Klára Šplíchalová, ředitelka Fóra dárců.

Češi dávají každý rok víc na charitu. Nejčastěji na zdravotní a sociální sbírky

Číst článek

„A proto se samozřejmě na některé oblasti se peníze od dárců a veřejnosti získávají snáze a někdy je to složitější.“

Nejčastěji lidé přispívají formou DMS nebo stálým příkazem na účet. A právě teď před Vánoci je období, kdy lidé přispívají potřebným nejvíc.

Nejvíc peněz rozdělila loni Nadace ČEZ, 162,84 milionu korun. Na druhém místě je Nadace rozvoje občanské společnosti s částkou 84,28 milionu. Třetí byla nadace Dobrý anděl se 78,64 milionu korun. V první desítce skončily také nadace Sirius, Charty 77, Open Society Fund Praha, Partnerství, Proměny, Škola Hrou a Nadační fond Avast.
Pramen: ČTK

Kromě přírodních katastrof lidé přispívají i na zdravotnictví a sociální projekty. Češi myslí i na nemocné nebo opuštěné děti a mládež v nesnázích nebo na seniory.

Charitativním projektům se věnují ale i firmy a různé fondy a přispívají na ně nemalými částkami. Firemní nadace a fondy v roce 2014 rozdělily víc než 444 milionů korun.

Největším firemním nadačním dárcem je Nadace ČEZ, která na charitu věnovala víc než 162 milionů korun.

„Projektů je celá řada. Například podpora výsadby alejí. Osvícení přechodů, kdy vybíráme s policií a BESIPem nebezpečné přechody. Zařizujeme oranžová hřiště pro děti a oranžové učebny, kdy se snažíme podporovat výuku fyziky,“ říká Michala Chaloupková, členka představenstva společnosti.

Firemní nadace a fondy nejčastěji investují do podpory a rozvoje vzdělávání, kultury, oblasti sociální a zdravotní.

mkp, Barbora Benešová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme