Na hory se jezdí hlavně o víkendech, UNESCO láká stále. Tvrdí agentura CzechTourism
Agentura CzechTourism přišla s novou marketingovou metodou výzkumu cestovatelských zvyklostí, a to s využitím dat mobilních operátorů. Data z unikátního výzkumu mají v budoucnu pomoct zásadním způsobem ovlivnit vyrovnávání sezonality v regionech. Průzkum se zaměřil na horské lokality, lázeňská města, památky UNESCO a vybrané turistické atraktivity.
Agentura zkoumala od května do července chování turistů v 45 vybraných českých lokalitách. Porovnávala rozdíl mezi českými a zahraničními turisty, zajímala se o to, jaké se poptávka mění během týdne a jednotlivých měsíců, nebo jací cizinci vyhledávají danou lokalitu nejčastěji.
„Vybrali jsme si památky UNESCO, protože letos slaví dvacetileté výročí, dále horské lokality, protože jsou hodně oblíbené zvláště v období prázdnin. Dále různé historické a přírodní atraktivity a lázeňská střediska,“ popisuje Markéta Vogelová z oddělení Výzkumů a analýz agentury CzechTourism.
Výzkum představila ve Světě o osmé na Rádiu Česko Markéta Vogelová, vedoucí oddělení Výzkumů, analýz CzechTourism
Výzkum například zjistil, že pro Čechy je typická víkendovost, navštěvují tedy památky během roku především o víkendech, což se je velmi patrné v horských lokalitách. Naproti tomu návštěvnost památek UNESCO je během roku vyrovnanější, i co se týče tuzemské a zahraniční klientely.
„Chtěli bychom, aby výsledky využili kromě nás také konkrétní lokality. Tím, že uvidí, jak se turisté chovají nebo jaké jsou jejich rytmy, si mohou naplánovat různé speciální akce, které přitáhnou turisty v hluchých místech roku. Také mohou nabídku uzpůsobit turistům určité země,“ říká Vogelová.