Na informační kampaň k digitálnímu vysílání letos půjde 85 milionů

Stát chce, abychom se dozvěděli, co pro posluchače a diváky bude znamenat digitalizace rozhlasového a televizního vysílání. Vláda proto na dnešním jednání schválila informační kampaň.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

digitální přijímače

digitální přijímače | Foto: Jan Rosenauer

Nutností pro digitální příjem je připojení převaděče signálu, takzvaného set-top boxu, k televizoru, popřípadě koupě speciálního televizoru se zabudovaným digitálním tunerem. Ceny set-top boxů nyní začínají pod hranicí 2000 korun, přístroje s tunerem jsou podstatně dražší.

Podle ministryně informatiky Dany Bérové bude v letošním roce na informační kampaň z rozpočtu jejího úřadu vyčleněno 40 milionů korun, které byly původně určeny na rozvoj vysokorychlostního přístupu k internetu. "Tato částka bude doplněna 45 miliony z vládní rozpočtové rezervy."

Vypínání analogu začne zřejmě před rokem 2008, poslední analogový vysílač bude vypnut do roku 2012. Podle ministryně Bérové vláda nepočítá s tím, že by občanům na pořízení set-top boxů přispívala.

Ondřej Černý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme