Na kolejích přibylo nehod, pod koly vlaků a tramvají ale zemřelo méně lidí
Na železničních přejezdech zemřelo loni 27 lidí, to je nejméně za poslední roky. Celkový počet nehod na kolejích ale vzrostl a to jak vlaků, tak i tramvají. Podle údajů Drážní inspekce se do statistik promítnul především nepříznivý vývoj v Praze, kde se oproti předchozím rokům stalo o 30 procent mimořádných událostí víc.
Snižující se počet nehod na železničních přejezdech může být podle náměstka šéfa Drážní inspekce Jana Kučery způsoben několika faktory. Jedním z nich je neustálé snižování železničních přejezdů.
„Další věc je zvyšování bezpečnosti přejezdů zejména co se týká rozhledových poměrů a další velkou roli hraje počasí. Záleží jaká je situace na silnicích a jak řidiči jsou schopni před přejezdem zastavit,“ říká Kučera.
Na železničních přejezdech loni zemřelo míň lidí. Více od reportéra Petra Sehnoutky
Správa železniční dopravní cesty investuje do větší bezpečnosti přejezdů v následujících dvou letech téměř dvě miliardy korun.
„V první vlně investic počítáme s modernizací železničních přejezdů převážně v severních Čechách, jižních Čechách a na jižní Moravě a v druhé vlně investic potom převážně střední Čechy, severní Morava a západní Čechy,“ potvrdil za SŽDC Jakub Ptačinský.
Počet nehod pražských tramvají se zvýšil o třetinu, většinou šlo o srážku s autem
Číst článek
Celkově by mělo jít o zabezpečení zhruba 380 přejezdů.
Lidé na kolejích neumírají jen na přejezdech, často je vlak srazí, když trať přechází v místech, kde nemají co dělat. I v tomto případě ale zemřelo méně lidí než předloni, potvrzuje náměstek šéfa Drážní inspekce Jan Kučera.
„Vlaky v kolejišti usmrtily zhruba o dvacet osob méně než v předchozím roce. Bohužel se ale nedá mluvit o nějakém velkém úspěchu, neboť za posledních pět let je to druhé nejhorší číslo v počtu sražených osob,“ upozorňuje Kučera.