Na Letišti Václava Havla se cestující mohou informovat o svých právech
Odborníci dnes na pražském Letišti Václava Havla radí, jak postupovat například při zrušení či zpoždění letu. Akce se koná při příležitosti Dne práv cestujících v letecké dopravě a koná se v tomto týdnu na více než dvaceti evropských letištích.
Informační den, který pro veřejnost trvá od 10 do 16 hodin, pořádá Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci spolu s Úřadem pro civilní letectví.
„Pasažéři čím dál více vědí, že alespoň nějaká práva mají, a díky tomu se jich aktivněji domáhají. I letecké společnosti začínají evropská pravidla více respektovat,“ konstatuje ředitel Evropského spotřebitelského centra Tomáš Večl.
Na otázky ohledně práv cestujících odpovídal ředitel Evropského spotřebitelského centra Tomáš Večl
Podle Večla jsou nečastějšími problémy zpožděné lety nebo potíže se zavazadly.
„V některých případech jsou očekávání a nároky cestujících přehnané a z toho vznikají problémy. Jsme tu například my, abychom mediací nalezli nějaké smírné řešení,“ uvádí Večl.
Pokud cestující nevědí, jak postupovat při řešení konkrétních problémů, mohou se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum nebo na Úřad pro civilní letectví.