Na návštěvu papeže v Česku se akreditovaly tisíce novinářů

Asi dva a půl tisíce novinářů a na šest stovek kameramanů i techniků se akreditovalo na návštěvu papeže v Česku. Svatého otce také doprovodí přímo v letadle víc než padesát reportérů světových agentur i médií.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

papež na návštěvě

papež na návštěvě

Skoro každý druhý novinář, který bude informovat o návštěvě papeže v Česku, bude ze zahraničí. Na mši do Staré Boleslavi se akreditovalo zhruba 150 různých médii.

"Je tam například televize z Mexika, New York Times, italské deníky a týdeníky, bavorská média, německá rádia či čínská televize vysílající z Hong Kongu," přiblížil Martin Erva z tiskového oddělení Pražského hradu.

O návštěvě Benedikta XVI. budou informovat také desítky redaktorů Českého rozhlasu. A desítky lidí v terénu bude mít i Česká televize.

"Potěšíme majitelé televizorů s vysokým rozlišením, kteří si kvalitu budou moci vychutnat při nedělní mši z Brna-Tuřan," uvedl mluvčí televize Ladislav Šticha.

Signál České televize podle něj poletí do desítek zemí celého světa "Po návštěvě amerického prezidenta Obamy v Praze je to bezpochyby asi nejucelenější a nejnáročnější mapování návštěvy zahraničního hosta v Česku v dosavadní historii ČT24," dodal Šticha.

Papež je i mediální celebrita

Podle mediálního analytika Daniela Kepla papež, respektive jeho osobnost - podobně jako je to u jiných značek - personifikuje určitou značku.

"To znamená jeho charakterové vlastnosti a to, jakým způsobem se chová, tak přes to se lidé dívají na produkt - v tomto případě katolickou církev. Pokud bude zastávat liberální přístupy, tak ji lidé budou chápat jako liberální instituci," vysvětlil Kepl.

Biskup Václav Malý, hlavní koordinátor příprav návštěvy papeže v Česku, zájem médii vítá. Podle něj se ale současný svatý otec necítí před mikrofony a kamerami tak dobře, jako jeho předchůdce.

"Jan Pavel II. byl opravdu osobností mediální - cítil se velmi dobře ve styku s médii. Benedikt XVI. je plachý, přemýšlivý - je to takový typický intelektuál, ale na druhé straně právě proto, že jeho vnější projev není vůbec okázalý, tak tím více soustřeďuje pozornost na to, co řekne," uvedl biskup.

Lenka Jansová, Katarína Brezovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme