Na předváděcích akcích klamou téměř tři čtvrtiny prodejců

Česká obchodní inspekce (ČOI) varuje před prodejními předváděcími akcemi. Ze zjištění inspektorů vyplývá, že až 70 procent reprezentantů firem na nich klame zákazníky. Podávají jim například neúplné informace o znění smluv a cenách zboží, roste také agresivita prodejců.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Detail letáků pro předváděcí prodej

Detail letáků pro předváděcí prodej | Foto: Andrea Brtníková | Zdroj: Český rozhlas

Inspektoři zkontrolovali za devět měsíců letošního roku 170 předváděcích akcí. Na 14 z nich byli takzvaně inkognito, protože je tam reprezentanti firem při předchozích kontrolách nechtěli pustit.

Přehrát

00:00 / 00:00

Rostoucí agresivitu prodejců na předváděcích akcích potvrzuje v rozhovoru pro Radiožurnál i Jan Votočka z časopisu dTest

Na 120 akcích Česká obchodní inspekce odhalila prohřešky proti zákonu a uložila za ně 71 pokut v celkové hodnotě 1,3 milionu korun.

Prodejci podle zjištění inspektorů často klamali zákazníky a používali agresivní obchodní praktiky, pomocí nichž jim vnucovali mnohdy velmi předražené výrobky.

Zjištění ČOI potvrzuje i Jan Votočka z časopisu dTest, který nabízí rady zákazníkům. „Jsou zcela v souladu s tím, co my evidujeme na naší poradenské lince. Za poslední dva roky skutečně eskalovala agresivita prodejců i to, jakým způsobem se snaží zákazníky přimět k podpisu nevýhodné smlouvy,“ řekl Votočka.

ČTĚTE TAKÉ: Prodejci na předváděcích akcích jsou čím dál agresivnější. Vyplatí se pečlivě číst a nevěřit

Běžnou praxí je podle něj nalévání alkoholu seniorům, na které se prodejci zaměřují, a také odebírání občanských průkazů a mobilních telefonů hned při vstupu do místnosti. Výjimkou není ani zákaz použití toalety.

Česká obchodní inspekce i časopis dTest proto důrazně doporučují na prodejní předváděcí akce raději vůbec nejezdit.

„Nicméně pokud by se zákazník rozhodl na předváděcí akci jet, tak by si měl uvědomit, zda dané zboží, které tam bude nabízeno, bude potřebovat, a měl by rozhodně setrvat na svém názoru takové zboží nekoupit,“ zdůraznil Votočka.

Květa Moravcová, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme