Na romantiku chce CzechTourism lákat do Česka svatebčany i gaye
Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism chystá kampaň na podporu netradiční příjezdové turistiky. Českou republiku chce představit jako velmi přátelskou zemi k menšinám, a zvýšit tak počet gay a lesbických turistů. Další skupinou, kterou by agentura chtěla do země přilákat, jsou mladí lidé hledající romantické zážitky. Podporovat ale hodlá i svatební turistiku.
Podle Marka Mráze z agentury CzechTourism stoupá zájem o Českou republiku jako o turistickou destinaci. Oproti loňskému roku agentura eviduje zhruba 11% nárůst návštěvníků.
„To je pro nás ideální příležitost představit na vybraných trzích nové produkty, oslovit nové cílové skupiny a v přicházejícím podzimu bychom chtěli využít romantickou atmosféru a představit Česko jako romantickou destinaci,“ vysvětluje Mráz.
Podle něj má romantická kampaň představit zejména ubytování na zámcích se všemi zážitky, které takové prostředí nabízí. Jednalo by se prý například o pikniky v zámeckém parku, jízdu kočárem, wellness programy nebo lety balónem.
CzechTourism se chce zaměřit na trhy, které již o Českou republiku projevují zájem, konkrétně Velkou Británii, Nizozemí, Německo, Slovensko a Polsko. Kampaně v jednotlivých zemích pak podle Mráze budou vedeny individuálně podle povahy trhu.
Agentura se také neobává, že by gay a lesbické turisty mohly od návštěvy Česka odradit odmítavé postoje některých českých politiků, které se vyskytly v souvislosti s probíhajícím festivalem Prague Pride.
„Festival je jednorázovou akcí, jedním ze střípků mozaiky, kterou se snažíme pro tyto návštěvníky vytvářet. Myslím si, že když sledujeme činnost švýcarské, rakouské i polské centrály cestovního ruchu, která bojuje o tyto bonitní návštěvníky, kteří v destinaci prokazatelně utrácejí více než běžní návštěvníci, tak je naší povinností nabídnout zajímavé produkty a zajímavá témata i této – jak já říkám – duhové cílové skupině,“ dodává Mráz.