Na stavbu silnice mezi Opavou a Ostravou nejsou peníze

Velké zklamání a rozčarování - to jsou reakce obcí, kterým měla ulevit stavba nového úseku silnice I/11 mezi Opavou a Ostravou. Nečekaně vyšlo najevo, že stát nemá v letošním roce na tuto důležitou investici peníze. A nejsou dokonce ani v požadavcích na zvýšení rozpočtu ministerstva dopravy.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Silniční doprava (ilustrační foto) | Foto: F. Tichý

Je to paradoxní situace, protože stavba úseku začala před zhruba dvěma týdny. "Doufáme v to už pěknou řádku let. Doufám, že se dočkáme," říká zklamaně jedna z námi oslovených osob.

Podobné reakce nejsou západně od Ostravy žádnou výjimkou. Na obchvaty obcí se tady totiž čeká desítky let. A Opavsko i Bruntálsko celou tu dobu opakují, že dálnice D47 na Ostravu je sice pěknou věcí, ale stejně tak nutně potřebuje Moravskoslezský kraj solidní propojení z východu na západ.

Naděje byly velké a zhruba před dvěma týdny se dokonce klepalo na základní kámen. "To bychom byli sami proti sobě, abychom pouštěli evropské peníze bokem," řekl tehdy náměstek opavského primátora Pavel Mališ. Zhruba desetikilometrový úsek měl totiž z velké části zaplatit evropský operační program Doprava.

Teď je ale všechno jinak a z Opavy jsou slyšet úplně jiná slova. "Oni nás nechají klepat na kameny a vzápětí nám řeknou, že je návrh na vyřazení z financování a vůbec že nejsou peníze. To je prostě neskutečný precedens," řekl dnes Českému rozhlasu Ostrava Mališ.

Pocit bezmoci a křivdy potvrzují i starostové obcí, pro které měla být část silnice I/11 zároveň obchvatem. O blesku z čistého nebe mluví i Moravskoslezský kraj.

Ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Gustáv Slamečka potvrdil, že ministerstvo požaduje zvýšení peněz na silnice o zhruba osm miliard. Žádné Opavsko tam ale není. "Je to na chybějící prostředky na D47, na Pražský okruh a potom nám chybějí prostředky na železnici," dodal.

Úsek Mokré Lazce - hranice Ostravy má být hotový v roce 2012. V lepším případě bude stavba zastavena pravděpodobně na několik měsíců a je otázkou, zda se tento termín změní a jak.

Martin Knitl Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme