Na třech dálničních mostech řidiče vážně ohrožuje nekvalitní materiál

Vážná závada je na třech dálničních mostech v Česku. Kontroloři objevili tak zásadní nedostatky, že podávají podnět k České obchodní inspekci a žádají o okamžitou výměnu vadných součástí. Problém se týká ocelových závěrů na konci mostu, které se mohou vzpříčit a vytvořit bariéru.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kontrola dilatačního úzávěru na dálničním mostě

Kontrola dilatačního úzávěru na dálničním mostě | Foto: Ľubomír Smatana | Zdroj: Český rozhlas

Nebezpečí číhá třeba na hraničním mostě na dálnici D8 nebo na dálničním obchvatu Prahy přímo nad Počernickým rybníkem a tratí na Běchovice.

V čem riziko spočívá, popsala Radiožurnálu přímo na místě ředitelka odboru kontroly Ředitelství silnici a dálnic (ŘSD) Miloslava Pošvářová.

Přehrát

00:00 / 00:00

O nebezpečné dálniční mosty se zajímal reportér Radiožurnálu Ľubomír Smatana

„Šroub prostě praskne, utrhne se, desky se uvolní, a když na to najede kamion, tak se deska zlomí,“ vysvětlila.

Ocelové desky ve tvaru dvou do sebe zapadajících hřebenů se táhnou přes celou šířku mostu. Ocel překrývá dilatační mezeru mezi mostem a pevnou zemí, která se při změnách teplot zmenšuje nebo zvětšuje. Jenže desky na mostě nedrží a šrouby se lámou.

„Reklamujeme tím způsobem, že se snažíme v současné době dát veškeré podklady k tomu, abychom ohlásili tento výrobek jako nebezpečný na Českou obchodní inspekci, aby nařídila odstranění výrobku ze stavby,“ popsala postup kontrolorů ŘSD jejich ředitelka Miloslava Pošvářová.

Výrobce desek i stavební firma reklamaci odmítají

Výrobce ocelové desky ale reklamaci neuznává, stejně jako zhotovitel díla Stavby mostů Praha. Náměstek Josef Richtr odmítá říct, jak bude firma dál postupovat.

„Nechceme tenhle případ v tuto chvíli medializovat. Rozhodně to nebudu říkat vám do rozhlasu,“ odpověděl na dotaz Radiožurnálu.

Výměna všech desek na jednom mostě stojí v řádu desítek milionů, nemluvě o dočasném uzavření dálnice na nejméně týden. Motoristé zatím musejí doufat, že pod nimi z ničeho nic nevystřelí ocelový blok.

Ľubomír Smatana, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme