Nadávky, plivance a nedobrovolný výlet. Předváděcí akce se pro důchodkyně změnila v noční můru

Předváděcí akce berou někteří prodejci stále jen jako příležitost prodat za každou cenu. Radiožurnál má k dispozici svědectví důchodkyň, které popisují, jak na ně obchodníci plivali, nadávali jim a jednu dokonce odvezli 150 kilometrů daleko. Tam ji drželi do té doby, než si koupila zboží za tisíce korun.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Senioři. Ilustrační foto | Foto: Fotobanka Stock.xchng

Výlet na zámek se pro dvě důchodkyně z Havířova proměnil v noční můru. S pevným přesvědčením, že nic nekoupí, se vydaly na předváděcí akci První české reklamní společnosti.

Pozvánka slibovala i návštěvu zámku. Té se dočkala jen jedna seniorka, druhou odvezli 150 kilometrů daleko.

„Dalo by se říct, že mě unesli. Řekli mi, že jedeme do Brna, a já povídám, proč do Brna? Povídám, že nejdu nikam, ale oni že prý musíte jít,“ vzpomíná na prožitou hrůzu paní Ludmila, které se ještě dnes chvěje hlas.

Přehrát

00:00 / 00:00

Svědectví důchodkyň o agresivních praktikách prodejců zaznamenala reportérka Andrea Čánová

Na předváděcí akci se podřekla, že je tam poprvé. „Oni za ní přišli a řekli jí, že vyhrála. Všímají si nových zákazníků, už v autobuse poznají, kdo je nový, a toho si odchytí,“ říká její dcera Marcela.

Téměř osmdesátiletá vážně nemocná seniorka zažila místo prohlídky zámku divokou jízdu autem. Vrátila se s hrnci, ovčími dekami a podepsaným úvěrem. „Vynervovaná jsem byla, protože jsem nevěděla, kde vlastně skončím, co se bude dít,“ dodává paní Ludmila.

Když ze sálu zmizela, začala po ní její kamarádka Zdeňka pátrat. V tu chvíli přišly plivance a vulgarismy. „Ty stará p...o, co se staráš, běž do p….e. Pak na mě přes stůl plivnul,“ popisuje paní Zdeňka. I když celý život řídila Avii v drsném hornickém kraji, takové chování prý ještě nezažila.

Agresivní praktiky prodejců nejsou výjimkou

Radiožurnál se vydal po stopách firmy, jeden telefon První české reklamní společnosti byl ale neustále obsazený a druhý nikdo nezvedal. Podle obchodního rejstříku má firma sídlo v Praze Hostivaři, v tamním paneláku však po ní není ani stopy.

Přehrát

00:00 / 00:00

V Ranním Interview Radiožurnálu mluvila o předváděcích akcích mluvčí ČOI Miloslava Fléglová

Po našem upozornění začala chování prodejců na předváděcí akci vyšetřovat i úvěrová společnost a Česká obchodní inspekce. Podle její mluvčí Miloslavy Fléglové nejsou podobné praktiky vůbec výjimečné.

„V průběhu letošního roku se nám podařilo dostat na zhruba 170 akcí a bohužel v 70 procentech z nich zjišťujeme některé z porušení zákona o ochraně spotřebitele. Už jim byly nebo budou uloženy sankce v rámci správního řízení,“ potvrzuje Fléglová.

Inspektoři se setkávají i s tím, že se prodejci snaží udat zboží pomocí výhrůžek a zastrašování jako v případě důchodkyň z Havířova.

„Setkávají se s diskriminací, setkávají se s různými útoky na spotřebitele. Několikrát byla volána policie a dokonce v jednom z případů prodejci bránili ošetření účastníka akce, který zkolaboval,“ uvedla mluvčí České obchodní inspekce.

Příběh dvou důchodkyň z Havířova, které se setkaly s agresivními praktikami na předváděcí akci, si můžete poslechnout na Radiožurnálu v reportáži Zblízka po 9. hodině.

Andrea Čánová, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme