Nadměrný hluk ze železnice

Ten obtěžuje některé obyvatele Poděbrad. Stěžují si především ti, kteří bydlí jen několik metrů od trati, nedaleko tamních skláren poblíž železničního přejezdu. Zda je nějaká šance, že se hluk ztiší zjišťoval Miroslav Ponomarev.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vlak vyjíždí ze stanice | Foto: Jan Rosenauer

České dráhy podle vedoucího odboru ochrany životního prostředí Jiřího Urbánka na stížnost reagovali.

Jiří Urbánek: Proběhlo tam několik úprav na tratích. 2x nebo 3x se upravoval vlastní přejezd. Jeho výhledové a rozhodové poměry tam neumožní udělat běžně to, co se dá koridorových tratí, tzn.postavit protihlukovou zeď.

Věra Drozdová: Smůlou pro Poděbrady je, že jsou rozděleny dráhou a byly tak už založeny a na tom bohužel jako obec nic nemůžeme změnit, protože zakázat provoz na dráze, tam bohužel naše kompetence nesahá.

Konstatuje místostarostka Poděbrad Věra Drozdová. Pro železnici platí maximální noční, ekvivalentní hladina hluku 67 dB. Jenže právě v noci jezdí, podle Jiřího Urbánka, z ČD nejvíce nákladních vlaků.

Jiří Urbánek: Při běžném provozu, kdy třeba nám mezi jednou a druhou hodinou v noci pojede 6, 7 těžkých nákladů v řádové rychlosti kolem 80, 90 km/hod., těžko ten limit budeme plnit.

A jak vnímají železniční hluk občané Poděbrad?

Občané: Ten hluk tady bývá, zvláště z nákladních vlaků.

Občané: Je to hlavní trať, tak se s tím asi houby nadělá.

Občané: Vadí mi to, ruší mě to, ten hluk.

Občané: Tak já bydlím támhle za závorami, takže mně to tak nevadí. To je horší tady, co jsou blízko, ty baráky.

Na hluku se podílejí především nákladní vlaky. Podstatně by se snížila jeho hladina výměnou starých vozů. To si ale Jiří Urbánek z ČD nedovede představit.

Jiří Urbánek: V současné době, kdy finanční situace ČD a potažmo celého státu není růžová, tak je nám jasné, že se nám těžko podaří, řádově z 90 %, vyměnit vozový park.

Místostarostka Poděbrad Věra Drozdová ale za požadavky občanů stojí.

Věra Drozdová: Každý člověk je jinak citlivý na hluk, a pokud bydlí občan, který je vnímavější, pak chápu, že to pociťovat jako poškozování zdraví.

Jiří Urbánek: Rozhodně se nemůžeme bavit o poškození sluchu, ať vratnému či nevratnému. Je to spíše záležitost určitého komfortu, možná poruch spánku atd., ale ty problémy při projezdech prakticky každým městem.

ČD přesto s určitým řešením, podle vedoucího odboru ochrany životního prostředí Jiřího Urbánka, přišly.

Jiří Urbánek: Je tady snaha řešit to pomocí tzv.individuálních oprav na budovách, to znamená úpravu oken, abychom dosáhli větší neprůzvučnosti, a tím pádem nižšího hluku vnitřního.

Přepsal Česká informační agentura

Miroslav Ponomarev Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru