Nakupujte s rozmyslem a nebojte se reklamovat, nabádají odborníci

Nebojte se reklamovat! Nabádá k tomu Sdružení obrany spotřebitelů v rámci informační kampaně Evropské unie "Trvejte na svých právech". Sdružení radí zvláště před Vánoci nenakupovat zbrkle a bez rozmyslu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vánoce se blíží | Foto: Miroslav Konvalina

Pokud se vada na zboží objeví do půl roku, má se za to, že už existovala při prodeji, a spotřebitel má nárok na výměnu. Pokud ztratíte paragon, můžete podle Ivany Pickové ze Sdružení obrany spotřebitelů reklamovat výpisem z karty nebo záručním listem.

"Ale dá se také reklamovat, když vám někdo dosvědčí, že jste daný výrobek v této prodejně koupili. Ovšem takové tvrzení už nemusí prodejce přijmout, takže se vždycky vyplatí u dražšího zboží schovávat si paragon a záruční list."

Reklamovat můžete i zlevněné zboží. Lidé si nejvíce stěžují na obuv, textil a mobily. Podle Ivany Pickové se obchodníci rádi vymlouvají na to, že vadu si zákazník způsobil sám. "Tvrdí, že buď máte špatné nohy nebo že jste špatně chodila."

Ale zkušenosti zákazníků nejsou naštěstí jen špatné, jak ukázala naše anketa:
"Naštěstí jsem pokaždé měla úspěch a buďto mi výrobek opravili, nebo mi dali nový. Většinou se jednalo o elektroniku."
"Zatím jsem neměla důvod zboží reklamovat."
"Umíme si vybrat."

Alžběta Havlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme