Nechtěný dárek prodejce vyměnit nemusí. Je to otázka jeho dobré vůle

Někteří lidé po Vánocích zamíří do obchodů vrátit nechtěné dárky. Prodejci však nemají povinnost je přijmout, je to jejich dobrá vůle. Podle předsedkyně Sdružení obrany spotřebitelů - Asociace Gerty Mazalové ale stále více obchodů vychází spotřebitelům vstříc.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

dárek | Foto: stock exchange

Každý prodejce může mít pro výměnu své specifické podmínky - například neporušený obal.

„Pokud výměnu povolí, tak většinou musí být zboží nepoužité a opatřené visačkou. Pokud jsme ji odstřihli, tak ji alespoň přiložme,“ radí Gerta Mazalová, předsedkyně Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Ranního interview na Radiožurnálu byla Gerta Mazalová, předsedkyně Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace

Podle ní jsou prodejci rok od roku vstřícnější a dnes už dokonce na kupních dokladech přímo inzerují, do kdy je možné u nich dárek vyměnit. A k tomu ani příliš nehledí na to, kdo s nechtěným dárkem do obchodu přijde:

„Možnost reklamace náleží vždy kupujícímu, ne obdarovanému. Ale někteří prodejci to přehlížejí a nezkoumají, kdo zboží přesně koupil a reklamaci vyřídí s tím, kdo přinese zboží a účtenku,“ dodává Mazalová.

Tereza Bartůňková, Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme