Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je v plném proudu, podívejte se na srovnávací fotografie

V Praze probíhá rekonstrukce prvního pražského železničního mostu přes Vltavu. Negrelliho viadukt spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. 168 let stará stavba je památkově chráněná a je dlouhá 1100 metrů. Plánované dokončení rekonstrukce je v červenci 2020. iROZHLAS přináší fotografie, na kterých můžete sledovat vývoj stavby.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

V roce 1871 byl k viaduktu připojen ještě cihlový karlínský spojovací viadukt pro přímé spojení Buben a Libně.

Podobně jako Karlův most přestál v plném provozu i Negrelliho železniční viadukt povodeň ze srpna 2002. Viadukt byl totiž navržen na základě zkušeností z povodně v roce 1845.

Materiálem, který byl přivážen po vodě z Kamýka nad Vltavou a opracováván na místě, byla žula ze Schwarzenberského lomu, který je dnes zatopen Orlickou přehradní nádrží, pilíře měly pískovcové obklady. Při stavbě se poprvé ve větší míře použily zvedací stroje.

rez, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme