Nehod na železnici přibývá, vlaky stále častěji projíždějí přes signál 'stůj'

Drážní inspekce vyšetřuje nehodu u pražské železniční stanice Vyšehrad. Srazil se tam rychlík s pracovní soupravou. I když kolize výrazně ovlivnila železniční dopravu v Praze, mnohem větším problémem je stále častěji projíždějí vlaků lidově řečeno na červenou.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Železniční nehoda v Praze na Vyšehradě

Železniční nehoda v Praze na Vyšehradě | Zdroj: ČTK

Jen včera projely vlaky návěstidlo se signálem stůj dvakrát. První strojvedoucí chyboval na trati z Vrchlabí do Trutnova, druhý nedobrzdil u Českých Zlatníků. Návěstidlo se zákazem projel o deset metrů.

Příčinou takových událostí může být technická závada i lidská chyba. Podle Jana Kučery z Drážní inspekce je ale většinou na vině nepozornost strojvedoucího.

Přehrát

00:00 / 00:00

Nehodovost na železnici stoupá, vlaky častěji projíždění zákazem jízdy. Podrobnosti zjišťovala Květa Moravcová

„V drtivé většině, pokud vlak projede návěstidlo zakazující jízdu, tak se jedná o pochybení strojvedoucího. Nevybavuji si z hlavy, že by tam byl výrazný počet nějakých technických závad. Tím nechci říct, že nejsou. Jsou, ale jednotlivě,“ potvrzuje Kučera.

Letos vlaky projely přes signál "stůj" už ve více než 60 případech, loni bylo takových případů 83. Nutné je ale říci, že se počítají jak případy, kdy vlak nedobrzdí a zastaví třeba deset metrů za návěstidlem, tak i úplné přehlédnutí signálu.

Celkem se za posledních pět let zranilo při těchto nehodách 72 lidí. Škoda přesáhla 107 milionů korun.

Je nás málo, stěžují si strojvůdci

České dráhy trestají chybující zaměstnance půlročním zákazem řízení a nižším platem. Podle viceprezidenta Federace strojvůdců Jaroslava Vincoura jsou tresty moc přísné. Podle něj je třeba brát v potaz, za jakých podmínek strojvůdci pracují.

„Je nás o 150 míň než v loňském roce, vlaků se vozí zhruba stejně. To znamená, že produktivita stoupá a směny jsou dneska našlapané v některých případech tak, že ten člověk se opravdu v podstatě nenají, natož aby si někde odpočinul. To je velký problém,“ upozorňuje Vincour.

Federace strojvůdců o problému s Českými drahami jedná od začátku roku, zatím se jednání nikam výrazně neposunula.

Květa Moravcová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme