Nehoda kamionů zablokovala na pět hodin dálnici D1

Přívaly sněhu komplikují život řidičům na mnoha místech republiky. Kvůli dopravní nehodě tří kamionů na 135. kilometru byla na pět hodin zablokována dálnice D1. V horských oblastech napadlo až dvacet centimetrů nového sněhu. Ve vyšších polohách se tvoří sněhové jazyky a závěje. Silničáři nabádají řidiče, aby na cestu nevyráželi bez zimního vybavení.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nehoda kamionů na dálnici D1 | Zdroj: ČTK

Nehoda kamionu zablokoval na pět hodin dálnici D1 u Měřína na Žďársku. Nehodu nejspíš způsobil řidič holandského kamionu, který měl na návěsu naložené další nové tahače. Podle svědků na místě nehody se náklaďák zřejmě rozjel z mírného kopce od Jihlavy a při předjíždění na kluzké vozovce jel příliš rychle, zavadil o další kamion a sám skončil ve středových svodidlech, která přeskočil a zajel částečně až do protisměru. Nehoda se obešla bez zranění.

Policisté nejprve dopravu odklonili ve směru na Brno na exitu Rytířsko a Měřín. Později ovšem zavedli kyvadlovou dopravu přes dělící pás, čímž se kolony aut omezily pouze asi na jeden kilometr v obou směrech.

Sněžení komplikuje situace i na další místech České republiky. Problémy v Královéhradeckém kraji byly v noci na dnešek, kdy v Orlických horách vítr zavál sněhem silnici u Orlického Záhoří. Silničáři ji museli uzavřít. Závěje se podařilo prohrnout dnes ráno. V horských oblastech se na některých místech objevuje zledovatělá vrstva ujetého sněhu, ve které jsou vyjeté koleje.

Většina silnic je sjízdných se zvýšenou opatrností. Podle předpovědí meteorologů by na východočeských horách mohlo napadnout patnáct centimetrů, v nižších polohách až do deseti centimetrů nového sněhu.

V horských oblastech Šumavy by ale řidiči měli mít sněhové řetězy. Na sněhové jazyky by si motoristé měli dávat pozor v okolí Šternberku, Litovle a Kozlova na Olomoucku a na silnici mezi Ostružnou a Ramzovou na Jesenicku.

Před cestou bez zimní výbavy varují silničáři i policisté. Přesto zimní pneumatiky u nás používá přibližně třetina až polovina řidičů, podle krajů. Zbytek má buď univerzální nebo hazarduje na letních. Přitom rozdíl mezi letními a zimními pneumatikami je podle šéfa zdokonalovacích center řidičů v Mostě a ve Vysokém Mýtě Jiřího Patery zásadní.

"Zimní pneumatika se dokáže v zimním prostředí ohřát, protože v ní je velké množství přírodního kaučuku a siliky a díky samotnému provedení konstrukce a vzorku. Dokáže se prohřát pohybem po vozovce, zatáčením, zpomalováním, akcelerací a dokáže být adhezní," vysvětlil Patera.

Nepřízeň počasí sužuje prakticky celou Evropu. S velkými přívaly sněhu se potýká například Rakousko, Slovensko a Francie.

Naděžda Hávová, Vilém Janouš, Martin Pařízek, Petr Večeřa Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme