Nejhorší silnice v Česku je podle ankety u Okřešic na Třebíčsku

Titul nejhorší díra v Česku získala silnice III. třídy u Okřešic na Třebíčsku, která zvítězila v druhém ročníku ankety pořádané internetovým portálem výmoly.cz.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výmoly na silnici nedaleko Roudnice nad Labem.

Výmoly na silnici nedaleko Roudnice nad Labem. | Foto: Filip Jandourek

„Stav silnice plně odpovídá tomu, že si toto ocenění zasloužila. Tím nechci říct, že je jediná takhle špatná, ale skutečně patří mezi jedny nejhorších v České republice,“ řekl organizátor projektu Petr Čaník.

„Tento úsek už vykazuje všechny znaky špatného stavebnětechnického stavu, který se mění se zatížením komunikace, se stárnutím materiálu. A to se právě projevuje příčnými nerovnostmi nebo výtluky. Tento stav se bohužel už potom neřeší údržbou, ale musí se řešit velkou opravou. A to jsou již investice. A musím říct, že peněz na investice máme mnohonásobně méně, než stav krajských silnici vyžaduje,“ řekl Jiří Kašpárek z Krajské správy a údržby silnic Vysočina.

Přehrát

00:00 / 00:00

Organizátor projektu Petr Čaník a Jiří Kašpárek z Krajské správy a údržby silnic Vysočina v pořadu Stalo se dnes

Do projektu Výmoly je zapojeno několik set aktivních ‚výmolářů‘ a samotného hodnocení se účastnily desetitisíce lidí. „Za dva měsíce, co funguje druhý ročník, máme nasbíraných 600 úseků. Loni se nám za období 4 měsíců nashromáždilo 500 úseků,“ upřesnil Čaník.

Projekt je navíc celoroční. „Lidé mohou výtluky nebo úseky přidávat po celý rok,“ doplnil Čaník. Jedny z nejhorších úseků jsou podle něj ve Středočeském, Jihomoravském a Moravskoslezském kraji.

Na problémy pak organizátoři projektu upozorňují správce komunikací. Ti na to podle Čaníka reagují velmi pozitivně a aktivně. „Pro nás je příjemné, že mnohé z úseků, které byly nahlášeny do projektu Výmoly, už jsou opravené,“ dodal Čaník.

Mnozí řidiči se pak na správce komunikací obrací také se žádostmi o náhradu škody, kterou jejich vozidla utrpěla na rozbitých silnicích. „Nezbývá než jim poradit, aby si událost zadokumentovali. To znamená, aby nám nahlásili přesné místo, čas a ideální by bylo, kdyby si udělali fotografii. A potom, pokud nárok uznáme, tak škodu proplatíme,“ dodal Jiří Kašpárek.

Jan Richter, ak Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme