Nejposlouchanějšími stanicemi jsou Impuls a Radiožurnál. Padla i hranice milionu posluchačů

Nejposlouchanější celoplošnou rozhlasovou stanicí byl v prvním pololetí opět Impuls s 1,011 milionu posluchačů denně. Následují Radiožurnál, který poslouchá 858 tisíc lidí, a Evropa 2, která stagnovala na 853 tisících posluchačích. Vyplývá to z šetření Radioprojekt, jehož výsledky ve středu zveřejnily na tiskové konferenci agentury STEM/MARK a Median.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Radiožurnál, Český rozhlas, rádio, rozhlas, mikrofon (ilustrační foto)

Rozhlas lidé poslouchají nejčastěji v zaměstnání (35 procent). Následují domácí práce (19 procent) a cestování v automobilu (13 procent). Ilustrační foto | Foto: Khalil Baalbaki | Zdroj: Český rozhlas

Impulsu oproti předchozímu období, tedy letošnímu prvnímu čtvrtletí a loňskému čtvrtému čtvrtletí, ubylo 25 tisíc posluchačů. Radiožurnál přišel o 24 tisíc posluchačů a Evropa 2 v poslechovosti stagnovala.

Radiožurnál je dlouhodobě nejposlouchanější stanicí Českého rozhlasu. Vlajková loď je dlouhodobě nejposlouchanější v Praze, velmi oblíbený je také u vysokoškoláků. Co se týká Českého rozhlasu Plus, jeho denní poslechovost je 97 tisíc lidí.

Radiožurnál jede pro Světlušku. ‚Trochu jsem teď dostal strach,‘ usmíval se reportér Ľubomír Smatana

Číst článek

Radiožurnálu patří prvenství v kategorii „spontánní znalost značky“. Následován je Impulsem a Evropou 2.

Mezi nadregionálními stanicemi si nejlépe vedla Hitrádia s 648 tisíci posluchači, což je pokles o 16 tisíc, a Blaník, který posílil o dva tisíce lidí na 588 tisíc posluchačů. Nejposlouchanějšími regionálními rádii byly Krokodýl a Český rozhlas Brno.

Největší podíl na trhu, který se určuje podle počtu posluchačů a doby poslechu, měl Impuls s 12,7 procenta. Následuje Radiožurnál s 10,1 procenta a dále Frekvence 1, Blaník a Evropa 2, které měly shodně po 8,7 procenta.

Mezi media zastoupeními měl největší podíl Radiohouse s 3,2 milionu posluchačů, dále MMS s 2,1 milionu a Media Club, který měl 1,9 milionu posluchačů. Následuje Český rozhlas s 1,5 milionu posluchačů.

Čisté investice do rozhlasové reklamy vzrostly meziročně o 2,2 procenta na 512,3 milionu korun. Trhu se dařilo především v dubnu, ve kterém dobíhaly kampaně z prvního čtvrtletí.

Před 95 lety se uskutečnil první sportovní rozhlasový přímý přenos. Vysílal se boxerský zápas

Číst článek

Nejvíce rostla inzerce nákupních středisek, dětského vybavení a sportovních oděvů, naopak klesala reklama na sázky a loterie, pneumatiky a tisk. Třetí čtvrtletí by podle šetření mělo potvrdit růst předchozího období.

Celkově rozhlas alespoň jednou za týden poslouchalo přes 86,5 procenta lidí, což je nárůst o 1,3 procentního bodu. Denně si nějakou stanici naladilo 61,7 procenta populace, vyplynulo z šetření. Lidé si během týdne naladili v průměru 1,93 stanice.

Rozhlas lidé poslouchají nejčastěji v zaměstnání (35 procent). Následují domácí práce (19 procent) a cestování v automobilu (13 procent).

Lukáš Polák, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme