Nejste spokojení s účesem od kadeřníka? Můžete ho reklamovat

Už se vám určitě někdy stalo, že jste si nechali ostříhat nebo obarvit vlasy a doma jste zjistili, že se vám výsledek nelíbí. V takové situaci si asi většina lidí řekne, že s tím nic nenadělá a příště prostě půjde jinam. Jenže není třeba se jen tak snadno vzdávat, i kadeřnické služby totiž lze reklamovat.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kadeřnictví

Kadeřnictví | Foto: Jan Rosenauer

Svou osobní zkušenost s reklamací u kadeřníka má i mladá slečna, která chtěla zůstat v anonymitě, a tak jí říkejme třeba Simona. Poprvé si nechala opravit nepovedený účes v době, kdy žila v Londýně. Vlasy nešly učesat a nepomohlo ani opakované umytí. V kadeřnictví jí po rychlé domluvě účes opravili gratis.

„A pak se mi něco podobného stalo v Praze, kdy mi nechytla barva. Oni uznali, že barva opravdu nechytla, a opravili to bez toho, aniž bych to musela platit,“ říká.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si celý příspěvek redaktora Jana Hergeta

Slečna Simona zvolila správný postup. S reklamací neotálela a problém řešila bez odkladu. Pomohlo jí také to, že při své první návštěvě kadeřníka přesně řekla, co po něm chce. Zákazníci, kteří jsou nerozhodní anebo nedají kadeřníkovi žádné zadání, své stížnosti poté uplatňují hůř.

Při nespokojenosti s prací kadeřníka je určitě lepší zachovat klid a pokusit se domluvit. Křik, nadávky a výhrůžky hned ode dveří vám účes rozhodně nespraví. I když máte k dispozici tříměsíční reklamační lhůtu, podle zkušeného kadeřníka Václava Pražáka je nejlepší přijít hned:

„Jsem přesvědčený o tom, že tři dny by měly stačit, protože si myslím, že do tří dnů zákaznice stoprocentně ví, jestli se jí to líbí, nebo nelíbí. Potom doporučují vždy se snažit se nějakým způsobem dohodnout.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Pravidla pro reklamaci kadeřnických služeb ve studiu Radiožurnálu osvětlil právník Lukáš Zelený z časopisu D test

Pokud je škoda vážnější, třeba při popálení pokožky hlavy nebo když někomu odpadnou uměle prodloužené vlasy, pak už jde škoda do desetitisíců. I v takovém případě má zákazník právo se bránit a je zřejmě dobré poradit se s právníkem. Ne každý ale uplatňuje reklamaci oprávněně.

Pokud jste tedy s výsledkem kadeřníkovy práce oprávněně nespokojení, nenechte se odbýt a problém řešte co nejdříve. Nedopatření se může přihodit každému a solidnímu kadeřníkovi bude určitě záležet na tom, aby svou případnou chybu napravil.

Jan Herget, Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme