Nejvlivnější ženou Česka je podle Forbesu poprvé Jourová. Po šesti letech vystřídala Bradáčovou

Nejvlivnější ženou Česka je podle časopisu Forbes eurokomisařka Věra Jourová z ANO. Na druhé pozici se umístila pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová, která v předchozích letech žebříček vedla. Třetí je, stejně jako loni, ministryně financí Alena Schillerová za ANO. Forbes to ve čtvrtek oznámil v tiskové zprávě.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Věra Jourová

Věra Jourová | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

Eurokomisařka Věra Jourová letos ovládla čelo žebříčku poprvé. „Během několika let se vypracovala v jednu z vůbec nejvýraznějších bruselských političek. Hodně ji zviditelnilo téma GDPR a ochrany osobních údajů, výrazně na sebe upozornila v kauze dieselgate,“ zdůvodnil Petr Šimůnek, šéfredaktor Forbesu, který žebříček zveřejnil.

Nejbohatším člověkem je opět šéf Amazonu. Mezi dolarové miliardáře se dostalo rekordních osm Čechů

Číst článek

A dodal, že Jourová aktivně vystupuje proti technologickým gigantům v čele s Facebookem a Googlem, a v komisi by navíc mohla pokračovat i v dalším volebním období.

Druhá pozice na žebříčku náleží podle Forbesu vrchní státní zástupkyni v Praze Lenka Bradáčové, která v uplynulých šesti letech žebříček vedla. Třetí Schillerová má jako šéfka státního rozpočtu neformální vliv na rozdělování desítek miliard korun, uvedl Šimůnek.

Forbes celý rok sledoval více než 300 žen z nejrůznějších oborů: v širším výběru byly majitelky firem, manažerky, ženy působící ve veřejné sféře, finančnictví či justici, redakční tým však sleduje i neziskový sektor, ženy z kultury, sportu či názorové vůdce.

Žebříček nejvlivnějších žen Česka vydává Forbes poosmé. Letos v něm představil 125 jmen významných Češek z nejrůznějších oblastí, od veřejné sféry a politiky přes byznys až po neziskový sektor.

Hodnota 4,8 bilionu korun. Apple je znovu nejhodnotnější, následují Google a Microsoft

Číst článek

Jednotlivé ženy v každé kategorii redaktoři hodnotí podle několika kritérií. Vychází přitom z metodiky amerického Forbesu. Ke spolupráci zve redakční tým i poradce, odborníky a znalce jednotlivých odvětví.

„U majitelek a manažerek sledujeme hospodářské výsledky firem, obrat, zisk, nové akvizice a porovnáváme je i několik let zpětně,“ uvedl Šimůnek.

V sekci politiky a veřejné správy posuzuje Forbes reálné pravomoci a počet lidí i objem peněz, které rozhodnutí dotyčných žen mohou přímo ovlivnit.

„Důležitým kritériem je pro nás i to, jak jsou tyto ženy ze svých funkcí odvolatelné a kdo všechno má přímý vliv na jejich rozhodování,“ dodává Šimůnek.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme