Nejvyšší správní soud potvrdil sankci 11 milionů pro Prahu. Chyby se týkají zakázky Trojského mostu

Nejvyšší správní soud (NSS) definitivně potvrdil pokutu 11 milionů korun, kterou Praze uložil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v roce 2017. Pokutu hlavní město dostalo za chyby ve veřejné zakázce na výstavbu Trojského mostu, který je součástí tunelového komplexu Blanka.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejvyšší správní soud

Podle úřadu Praha rozšířila původní zakázku o stavební práce spočívající ve stavbě nového Trojského mostu, a to bez použití jakéhokoli druhu zadávacího řízení, které stanoví zákon. | Foto: Lukáš Řezník | Zdroj: Český rozhlas

Rozhodnutí NSS, kterým zamítl kasační stížnost Prahy, je dostupné na úřední desce soudu.

Podle úřadu Praha rozšířila původní zakázku o stavební práce spočívající ve stavbě nového Trojského mostu, a to bez použití jakéhokoli druhu zadávacího řízení, které stanoví zákon. Tím vyloučila soutěž mezi firmami. Tehdejší předseda antimonopolního úřadu Petr Rafaj v březnu 2017 k rozhodnutí uvedl, že byl postaven úplně jiný most, který neodpovídal původnímu návrhu vizuálně ani cenově. Původní cena měla být asi 500 milionů korun, nový stál téměř o miliardu víc.

V rozporu s pandemickým zákonem. Nejvyšší správní soud zrušil opatření omezující obchody a setkávání

Číst článek

Pokutu musela Praha zaplatit v okamžiku, kdy rozhodnutí ÚOHS potvrdil na základě podaného rozkladu jeho tehdejší předseda Rafaj. Podání žaloby k brněnskému krajskému soudu povinnost zaplatit pokutu neodložilo.

Už rada hlavního města pod vedením Tomáše Hudečka (nestraník TOP 09) tvrdila, že firma Metrostav staví jiný most, než který byl vyprojektován. Nemůže jí proto proplatit faktury. A z toho důvodu také hlavní město vyvolalo arbitráž. Arbitrážní soud rozhodl, že Praha má Metrostavu požadovanou částku zaplatit.

Tunel Blanka, jehož stavbu zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být původně otevřen v roce 2011. Projekt se prodražil minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud už řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Šlo o miliardové částky.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme