Některé pečivo už označené je. Malé písmo se ale nedá přečíst, říkají zákazníci

Mražené, rozpékané, dopékané nebo čerstvé. Už od zítra by mělo být jasné, jaké pečivo je v obchodech na výběr. Prodejci totiž podle nové vyhlášky musí všechny druhy pečiva označovat. Na novinku se připravují i v ostravských supermarketech.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pečivo (ilustrační foto)

Pečivo (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Sympatická blondýnka Veronika sama pracuje v jiném obchodním řetězci, kde zatím rozpékané pečivo označené nemají, zákazníci se na něj ale často ptají.

Koš plný housek, před kterým paní Veronika stojí, sice visačku s nápisem „ze zmrazeného polotovaru" má, písmenka jsou podle ní skoro nečitelná, starší lidé si ho podle jejích slov ani nevšimnou.

Rozmrazované pečivo je s tím čerstvým kvalitou srovnatelné, shodují se odborníci

Číst článek

To potvrzuje i pan Petr, který vypadá, jako by si sem jen odskočil ze stavby pro svačinu. „Většinou se na to nedívám, vezmu a jdu. Toho nápisu jsem si nikdy nevšiml, spíš čtu to tučné písmo.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž Jany Jeckelové z ostravských supermarketů

Za vysokými regály u rozpékacích pecí pobíhá slečna Šárka. Oddělení pečiva v nově otevřeném ostravském supermarketu nová vyhláška nepřekvapí.

„Byli jsme na to připraveni, když se otevřelo, tak se setřídilo, co je z naší výroby a co je rozpékané. Samozřejmě že čerstvé pečivo vydrží déle, když rozpékané pořádně neuzavřete v sáčku, tak ho máte druhý den tvrdé jako kámen.“

Slečna Šárka za pultem souhlasně kýve, podle ní by pečivo měli povinně označovat všichni prodejci, tak aby zákazníci dostali možnost rozhodnout se, co si přinesou na talíř.

Jana Jeckelová, Anna Maňourová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme