Nevyžádanou reklamu mohou ovlivnit sami spotřebitelé

Otravné telefonáty z call center, stohy letáků ve schránce, spousta nesmyslů z pouličních promo-akcí po kapsách. Některé z nás tyhle marketingové metody otravují víc, než jsme ochotni snášet, ale - co s tím?

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

nákup na splátky a úvěry - letáky

nákup na splátky a úvěry - letáky | Foto: Gabriela Hauptvogelová | Zdroj: Český rozhlas

Jistě, můžeme telefon vždycky zavěsit a letáky denně vyhazovat, ale existují i jiné možnosti. Málokdo ví, že je možné bránit se i efektivněji. Telefon je možné pro případ volání z call center zablokovat, doručování letáků do schránek odmítnout, což Rádiu Česko potvrdil i Filip Ulík ze společnosti Comgate.

Přehrát

00:00 / 00:00

Otravné telefonáty z call center, stohy letáků ve schránce, spousta nesmyslů z pouličních promo-akcí po kapsách. Téma pro Filipa Ulíka ze společnosti Comgate a Janu Grofkovou z firmy Onyx.

„Zabýváme se takzvaným opt-outem, tedy vytvářením databáze telefonních čísel, které si nepřejí být v kontaktu s nevyžádanou reklamou nebo jinými marketingovými nástroji. Koneckonců existuje zákon, který nařizuje všem operátorům blokovat telemarketing, jestliže si to majitel tarifu, potažmo přístroje, přeje,“ uvedl Ulík:

„Takové číslo je vyznačeno v papírovém telefonním seznamu se značkou, která poukazuje na zákaz telemarketingových telefonátů. V praxi to ale moc nefunguje, neboť seznam existuje jen v tištěné verzi a telemarketingové společnosti je nemají k dispozici. My tedy převádíme tu papírovou podobu do té datové a nabízíme ji call centrům.“

Spokojenost na obou stranách

I pro marketéry je zmíněná databáze paradoxně výhodná. „Vidím tam úsporu pro společnosti,“ dodal Ulík.

Existují ale i další formy nevyžádaného marketingu, například neadresná distribuce. Šíření většinou tiskovin nikoli na konkrétní adresy, ale hromadně do schránek. To není mezi lidmi zrovna nejoblíbenější forma marketingové komunikace - těch schránek s nápisem "žádné letáky" je čím dál víc. Podle Jany Grofkové z firmy Onyx, která se zabývá neadresnou distribucí letáků ale roznašeči respektují přání lidí a do označených schránek materiály nevhazují.

„Zmíněný nástroj využívají především větší potravinové řetězce, které mají každý týden akční zboží. Některé lidi právě tento druh akcí zajímá, tudíž je takové letáky neobtěžují. V zásadě ale respektujeme přání lidí, kteří materiály odmítají,“ uvadla Grofková pro Rádio Česko.

Rádio Česko Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme