Nová kampaň MMR má pomoci k lepším prožitkům z cestování
Pro všechny, kteří nechtějí při plánování dovolené zbytečně riskovat nedostatek informací, připravilo Ministerstvo pro místní rozvoj informační kampaň Dovolená bez starostí. Cílem je upozornit na možná úskalí, která na zákazníky čekají při nákupu dovolené u cestovních kanceláří.
Loni vycestovalo na dovolenou čtyři a půl milionu obyvatel České republiky, a ministerstvo cítí povinnost těmto lidem pomoci a minimalizovat tak zklamání a případné komplikace - nesprávně totiž své zákazníky informuje více než třetina cestovních kanceláří.
Projekt Dovolená bez starostí. Téma pro ředitelku odboru cestovního ruchu MMR Jitku Fatkovou.
Kampaň propaguje ministerstvo na svých webových stránkách, nebo také na Facebooku pod názvem "Cestování bez starostí".
Podle ředitelky odboru cestovního ruchu MMR Jitky Fatkové jsou pro klienty nachystány jednoduché letáky, které obsahují deset základních rad.
„Radíme potencionální cestovatelům, jak si vybrat dovolenou a jak se z ní vrátit v pohodě. Je také důležité, aby klienti věděli, na co mají právo v momentě, kdy dojde k nějakým nesouladům a nedostatkům mezi cestovní smlouvou a skutečností,“ uvedla Fatková pro Rádio Česko a dodala:
„Druhou úroveň představuje internetový formulář, popřípadě dokumenty na facebooku. Zde jsou poskytovány formuláře v rozšířenější formě.“
Ke zmíněným nedostatků dochází podle Fatkové zejména proto, že klient nedostatečně pročte cestovní smlouvu.
„Klienti si často nedají pozor, co vlastně ve smlouvě sjednávají. Neví, zda je společnost pojištěna proti úpadku. Rovněž neví, že mají právo reklamovat nedostatky i po skončení dovolené,“ řekla Fatková.