Nova sází v jarním vysílání na tureckou ságu, Prima na český seriál

Soukromé televize Nova i Prima představily svá programová jarní schémata. Hlavním tahákem dosud nejsledovanější soukromé televizní stanice Nova bude turecká sága o chudé dívce Šeherezádě a další řada Česko Slovenské SuperStar. Ve vysílání Primy se jako novinky objeví zábavná show a seriál Aféry s Pavlem Křížem.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Televize (ilustrační foto) | Foto: Fotobanka Stock.xchng

Jak uvedl v Ozvěnách dne uvedl bývalý generální ředitel České televize a nyní rektor Akademie múzických umění Ivo Mathé, uvedení tureckého seriálu Tisíc a jedna noc je od televize Nova pragmatickým tahem.

„Každá soukromá stanice se snaží tlačit své náklady dolů a přitom získat zároveň maximální sledovanost. A od tohoto publicitou obaleného seriálu má Nova co čekat. Protože na Slovensku zaznamenal obrovské divácké úspěchy a teď ji vlastně i média pomáhají, protože diváci jsou zvědaví,“ uvedl.

Přehrát

00:00 / 00:00

televize.mp3

Tureckou telenovelu Tisíc a jedna noc bude Nova vysílat čtyřikrát týdně v hlavním vysílacím čase, tedy od osmi hodin večer. Podle Iva Mathé si management Novy tak trochu bere oddechový čas, kdy se trochu spoří náklady.

„Původní tvorba je mnohem násobně dražší než je akvizice, zvlášť akvizice tohoto typu. A programátoři Novy mají zkušenosti třeba s ověřenými americkými seriály, které tam úplně vyhořely, třebaže jsou ve světě úspěšné. Takže vsadili na jinou kartu, která může být třeba úspěšnou,“ dodal.

Televizní duopol

Jarní schéma představila dnes i další soukromá televize Prima. Také v jejím vysílání se na jaře objeví seriál. Narozdíl od Novy však vsadila na původní tvorbu – jde o český seriál Aféry s Pavlem Křížem v roli rozvodového právníka. Na Primě diváci uvidí mimo jiné i zábavnou show s Richardem Genzerem a Michalem Suchánkem.

Úroveň programové skladby obou stanic Ivo Mathé srovnávat nechtěl, nicméně uvedl, že obě soukromé televize jsou z obchodního hlediska v jakémsi duopolu.

„Česká televize na reklamním trhu neznamená téměř nic. A obě soukromé televize rozhodně do duopolu nebudou chtít pustit žádného jiného hráče. Přestože výdaje na reklamu stagnují, jsou ještě pořád dostatečně vysoké, aby majitelé obou těchto stanic měli zajímavé zisky,“ řekl Mathé.

Katarína Brezovská, Veronika Sedláčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme