Nové policejní passaty mají problémy s radary. Občas zamrznou

Některé z nových policejních passatů neměří rychlost, jak mají. Vozům občas nefungují radary, hlavní zbraň proti silničním pirátům. Radar jihlavské policie je pak podle exkluzivních informací zcela mimo provoz. Většina passatů ale zůstává ve službě.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nový policejní Passat | Foto: Radek Ctibor

Jihlavským policistům se nový radar porouchal už po třech měsících.

„U vozidla Volkswagen Passat máme v současné době technické problémy s palubní jednotkou,“ potvrdila Radiožurnálu Dana Čírtková z krajského policejního ředitelství v Jihlavě.

Konkrétně se prý jedná o závadu na softwarovém vybavení radarové jednotky. „Když to řeknu laickou řečí, tak vozidlo Volkswagen Passat může být nasazováno do běžného výkonu služby a také nasazováno je, ale policisté, kteří s tímto vozidlem vyjíždějí, nemohou měřit rychlost jízdy řidičů,“ dodala.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportér Michal Malý a ředitel dopravní policie Leoš Tržil informují o problémech policejních passatů

Ředitelství policie v Jihlavě odmítá, že by byl passat s nefunkčním radarem zbytečný. Policisté mohou skrytě dohlížet na silniční provoz, například odhalovat předjíždění na plné čáře nebo otáčení v křižovatkách.

Chlouba krajské policie je tedy ale využívána prakticky stejně jako každé jiné neoznačené služební vozidlo.

Zatím není jasné, jak dlouho odstranění závady potrvá. Policisté na nápravě intenzivně pracují ve spolupráci s dodavatelem celého softwarového vybavení. Vše podle policie závisí na tom, jak rychle se opravená data podaří nahrát do radarové jednotky a celý radar znovu zprovoznit.

Podle informací Radiožurnálu trvá tento problém zhruba dva týdny. Podobné potíže ale mají s policejními passaty i v dalších krajích. V Ústeckém kraji se potíže s nesprávně fungujícími radary objevily poprvé zhruba v polovině června.

Vyšší teploty jim nesvědčí

Zcela neschopný měřit rychlost je ale prý jen vůz v Jihlavě. „Co se týká ostatních passatů, ty mohou měřit rychlost, mohou vykonávat dohled s tím, že je tam softwarová záležitost v návaznosti na to, že při vyšších teplotách dochází k postupnému zamrzání, nicméně při restartu je zařízení opětovně funkční,“ upřesnil ředitel dopravní policie Leoš Tržil.

Řídící jednotka radaru z jihlavského passatu je teď na opravě v Kunovicích. Tam sídlí firma, která policejní měřiče do aut instaluje a zabývá se také přímo jejich výrobou. Některé passaty už byly podle Tržila opraveny přímo na základním útvaru a v Kunovicích je při další návštěvě čeká jen kalibrace.

Policie za každý passat zaplatila přes milion korun s tím, že na pokutách vybere brzy mnohem víc.

Radar, kameru a tablet používá posádka policejního Passatu nejčastěji | Foto: Radek Ctibor

Ředitel dopravní policie ovšem odmítá, že by kvůli závadě docházelo k zásadním ztrátám. Passaty podle něj nebyly zakoupeny primárně na měření rychlosti, ale i na odhalování jiných hrubých přestupků.

„Je to spíš o tom, že potřebujeme vozidlo, které je schopno dohnat, respektive zastavit řidiče i silnějších vozidel, respektive vyšších kubatur, protože ti se často dopouští nejenom překračování rychlosti,“ upozornil.

Zdůraznil také, že jen za červenec policejní passaty zjistily přes 2000 dopravních přestupků porušením rychlosti. Dopravní policie bude potíže se závadou řešit v rámci reklamace, uzavřel Tržil.

Jan Říha, Michal Malý, Kateřina Causidisová, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme