Inspekce dala Českému mincovnímu obchodu pokutu 530 tisíc. Používal praktiky ‚šmejdů‘

Další takzvaní šmejdi musí zaplatit pokutu. Tentokrát jde o Český mincovní obchod, před kterým v minulosti varovali spotřebitelské centrum dTest a také Česká obchodní inspekce. Ta teď obchodu za prodejní praktiky vyměřila několik sankcí. Český mincovní obchod vymáhal po svých zákaznících platby za mince, které si neobjednali.

Tento článek je více než rok starý.

Doporučujeme Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Webové stránky Českého mincovního obchodu.

Webové stránky Českého mincovního obchodu. | Foto: reprofoto Český mincovní obchod | Zdroj: Fotobanka Smartmockups.com

Společnost HMK V AG se sídlem ve Švýcarsku teď musí zaplatit celkem tři pravomocné pokuty ve výši 400 tisíc, 100 tisíc a 30 tisíc korun – dohromady tedy 530 tisíc korun. Tyto pokuty se ale týkají stížností z roku 2014 a 2015. Další stížnosti ještě inspekce projednává. Český mincovní obchod Radiožurnál v pondělí kontaktoval pomocí kontaktního formuláře na svých stránkách. Zatím se ale k pokutě nevyjádřil.

Kvalita zboží Českého mincovního obchodu

Česká obchodní inspekce si v minulosti nechala prověřit kvalitu zboží – u jedné z pamětních minci rozbor zjistil, že jde o pozlacenou dvacetikorunu. Pokutu udělila v minulosti tomuto obchodu i Česká národní banka – a to kvůli duplikátům dvou eurových mincí. Ceny pamětních mincí se v obchodě ale pohybují v řádech stovek nebo až několika tisíc korun.

Pokud mají firmy sídlo v zahraničí, s inspekcí většinou nekomunikují. Inspektoři se tak většinou musí obrátit na své kolegy v konkrétních evropských zemích. Přestože se na takový postup Česká obchodní inspekce připravovala, nemusela nakonec takto jednat.

„Na Českou obchodní inspekci se obrátili právní zástupci společnosti. Všechny další kroky, které byly nutné provádět, byly vedeny těmito právními zástupci,“ říká Radiožurnálu mluvčí inspekce Jana Jelínková.

Desítky spotřebitelů se v minulosti obrátili na Českou obchodní inspekci, víc než 400 stížností eviduje na Český mincovní obchod třeba i spotřebitelské centrum dTest. Lidé si stěžovali třeba na to, že jim do schránky přišel balíček rovnou se složenkou. Někteří lidé se tak domnívali, že za zboží zaplatit musí.

Zkušenosti s takovými praktikami obchodu má třeba 66letý senior Marián Kozák. Ten si Pamětní mince kupoval od roku 2013 právě v Českém mincovním obchodě.

Agresivní praktiky, vnucování neobjednaného zboží. Inspekce varuje před Českým mincovním obchodem

Číst článek

„Český mincovní obchod chce po mně platbu, kterou já už jsem dávno poukázal. Sice ta platba, kterou jsem poukázal nebyla jedna – jednou splátkou –, ale více splátek. Psal jsem jejich řediteli a přiložil jsem k tomu i výpisy z účtu. Přes to všechno to neuznali. A chtějí mě žalovat o 7 332 korun a nějaké halíře za neuhrazené odběry mincí, což není pravda,“ popisuje zkušenost Radiožurnálu Kozák.

Peníze začal obchod vymáhat po panu Kozákovi dokonce přes vymahačskou agenturu. Dobrou zprávou ale je, že počty stížností na Český mincovní obchod, podle inspekce klesají.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme