Nové vlaky Pendolino spojují Prahu s Vídní a Bratislavou
Na českých železnicích začal platit nový jízdní řád, který přináší více spojů, ale i zdražení zákaznických a zpátečních jízdenek. Novinkou je nasazení souprav Pendolino na cesty do zahraničí - z Prahy do Bratislavy a Vídně. Na trase z Prahy do Ostravy měl začít jezdit i první soukromý rychlík RT Expres. Společnost RailTrans ale měla problémy s osvědčením od drážního úřadu, a expres tak dnes nevyjede.
Na železniční koleje dnes vyjíždějí nové vlaky Pendolino, které spojí Prahu s Vídní a Bratislavou. Slovenská střela vyjela z Bratislavy v 5 hodin 41 minut a do Prahy dorazila přesně v půl desáté. Slovenská střela je odedneška nejrychlejší vlak na trati a cestu zvládne za 3 hodiny 47 minut. V porovnání se stejnojmenným expresem, který spojoval obě města před válkou, je Pendolino rychlejší o 33 minut.
České dráhy předpokládají, že novou moderní soupravu budou využívat především obchodníci k jednodenním cestám a potom lidé na víkendové rodinné výlety. Pendolino se podle jízdního řádu bude vracet z Prahy do Bratislavy v 18 hodin 26 minut. Webová stránka Českých drah uvádí, že dospělý člověk zaplatí za jednosměrnou jízdenku 496 českých korun.
Zavádění Pendolina do plného provozu provázely technické potíže. Definitivně jejich provoz na českých tratích schválil drážní úřad až v červnu a zpoždění nabraly i zkoušky v Rakousku a na Slovensku.
S novým jízdním řádem měl začít na trase z Prahy do Ostravy jezdit i první soukromý rychlík RT Expres. Ani společnosti RailTrans se však nevyhnuly problémy s osvědčením od drážního úřadu, a expres tak zatím nevyjede.
Celkově začíná s novým jízdním řádem jezdit o 5,5 procenta vlaků více. Mírné zdržení pravděpodobně čeká zákazníky cestující některými regionálními vlaky, protože budou muset nově přesedat v Letovicích, Klášterci nad Ohří a v Blatně u Jesenice. Osobní vlaky budou v těchto stanicích končit, zatímco dosud přes krajové hranice přejížděly.